18 کشور روز چهارشنبه به طور همزمان معاهده تجارت بین المللی سلاح را در سازمان ملل متحد تایید کردند.

 به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، هجده کشور روز چهارشنبه به طور همزمان معاهده تجارت بین المللی سلاح را در سازمان ملل متحد تایید کردند.

کشورهای تایید کننده این پیمان آلمان، بلغارستان، کرواسی، دانمارک، اسپانیا، استونی، فنلاند، فرانسه، مجارستان، ایرلند، ایتالیا، لتونی، مالت، رومانی، اسلواکی، اسلوونی و انگلیس از اتحادیه اروپا و السالوادور از آمریکای جنوبی هستند.

دقیقا یک سال پس از تصویب این پیمان در مجمع عمومی سازمان ملل، شمار کشورهای تایید کننده آن از مجموع 118 کشور عضو سازمان ملل به سی و یک کشور رسید.

"ویرجینیا گامبا"، معاون نماینده عالی خلع سلاح سازمان ملل در این باره گفت : «با ضرباهنگ کنونی که کشورهای امضا و تایید کننده در پیش گرفته اند، پیمان تجارت سلاح به احتمال زیاد در سه ماهه دوم امسال اجرایی خواهد شد.»

ین پیمان با هدف وارد کردن اصول اخلاقی در تجارت بین المللی سلاح های متعارف تصویب شده است. در بازار جهانی سلاح های متعارف سالانه 80 میلیارد دلار رد و بدل می شود. هر کدام از کشورهای امضا کننده این پیمان باید پیش از هر نوع معامله باید این موضوع را ارزیابی کند که آیا خرید و فروش این سلاح ها ممکن است تحریم های بین المللی و حقوق بشر را نقض کرده یا احتمالا در اختیار جنایتکاران قرار بگیرد یا خیر.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار