عده کثیری از افراد هنگام انتخاب نوشیدنی‌های صنعتی از نوع رژیمی آن استفاده می‌کنند اما این نوشیدنی‌ها نیز می‌تواند خطری جدی را متوجه سلامتی افراد نمایند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ پزشکان هشدار می‌دهند حتی مصرف میزان کم نوشابه‌های رژیمی و کم‌کالری نیز می‌تواند سبب ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت در بانوان در درازمدت شود.

گفتنی است، مصرف دو یا سه بطری نوشابه رژیمی در طول روز می‌تواند منجر به دیابت در زنان در دوران سالمندی آنها شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، زنانی که در طول روز نوشابه گازدار مصرف می‌نمایند تا 50 درصد بیشتر احتمال دارد که به بیماری‌های قلبی عروقی دچار شوند.

پزشکان این نتایج را با بررسی‌ بر روی حدود 60 هزار زن در دهه‌ی 50 و 60 زندگی به‌ دست آورده‌اند.

پزشکان یکی از علل مهم ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در این افراد را وابستگی آنها به قندهای مصنوعی شیرین‌کننده در نوشابه‌های رژیمی می‌دانند که علاوه بر ایجاد نوعی اعتیاد سبب افزایش تمایل و اشتهای افراد به خوردن مواد خوراکی بیشتر مانند شیرینی، شکلات و مواد پرچرب و سرخ‌کرده می‌گردد.

پزشکان همچنین هشدار می‌دهند، نوشابه‌های گازدار حتی به صورت رژیمی سبب کاهش تراکم بافت استخوان‌ها نیز می‌شوند که خطری مضاعف علاوه بر سکته و بیماری‌های قلبی برای افراد ایجاد می‌کند.

پزشکان توصیه می‌نمایند افراد از نوشیدنی‌های طبیعی مانند آب، عرقیجات گیاهی، دوغ و سایر نوشیدنی‌های سالم در کنار غذای خود بهره گیرند تا سلامت آنها تأمین شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: نوشابه ، دیابت ، سالمندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار