در نوروز 93 شهر تهران به عنوان شهری پر از گل لاله از سال جدید استقبال کرد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  با توجه به اینکه پایان فصل زمستان بهترین زمان کاشت پیاز گل لاله است، قبل از سال جدید کاشت گل لاله در شهر تهران به اتمام رسید. به طریقی که مسافران نوروزی می توانند با دیدن گل های لاله پایتخت نوروز زیبایی را تجربه کنند. امسال نیز شهرداری تهران همچون سال های 90 و 91 به کاشت پیاز گل لاله در آستانه سال جدید پرداخت. امسال برای سومین بار است که این گل ها نمای تهران را زیباتر می کنند.
 
به همین دلیل بیش از 10 میلیون لاله به منظور زیبایی هرچه بیشتر شهر تهران در آستانه سال جدید کاشته شد؛ این کار در توسعه فضای‌سبز پایتخت نیز موثر خواهد بود. پیازهای کاشته شده در اواخر زمستان و اوایل بهار سال 92 به مرحله گل‌دهی می‌ رسند. همچنین این لاله‌ها در رنگ‌ های متنوع و با طراحی خاص کاشته شدند تا در آستانه سال نو شهر حال و هوای بهتری به خود بگیرد. این گل های لاله به صورت فرش گل در تمامی مناطق پهن می شوند و در بوستان ها، میادین و بزرگراه ها نیز کاشته شده اند. این در حالیست که در سال گذشته 5میلیون پیاز لاله در شهر تهران کاشته شد و امسال تعداد این گل ها به 2 برابر افزایش یافت.
 
گل های لاله در رنگ‌های متنوع و با طراحی خاص کاشته شده اند تا در  سال نو شهر حال و هوای شادتری به خود بگیرد. در این راستا در سال قبل هم به منظور بهره‌مندی شهروندان از منظر زیبای شهری و ایجاد طراوت و نشاط، در معابر اصلی و پر رفت وآمد سطح شهر تعدادی لاله در بزرگراه‌های شهیدزین‌الدین، صیادشیرازی، شهیدباقری، امام‌علی‌(ع) و برخی بوستان‌های مناطق کاشته شده بود.
برچسب ها: تهران ، گل ، پایتخت ، کاشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار