سفرمان در نوروز 90 به کویر لوت یکی از بهترین خاطراتم در ایام عید محسوب می‌شود.

محمدعلی اینانلو کارگردان و تهیه کننده فیلم‌ها و مجموعه‌های مستند در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو  تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: قرار بود در سال جدید برای تولید یک مستند سفری به خراسان شمالی داشته باشیم که در این راستا با بدقولی‌های یک شهروند خراسانی در جهت تولید و ساخت این مستند روبه رو شدیم.  
 
وی اظهار داشت: ما جز اولین گروه‌هایی بودیم که به کویر لوت رفته و جهانگردان خارجی از شمال لوت مرکزی رد شده‌اند و سوان هدین از پژوهشگرانی بود که در سفر پنجم خود از کویر لوت در خاطرات خود یاد کرده است.  
 
وی با اشاره به این که لوت مرکزی فقط از روی عکس‌ها و نقشه‌های ماهواره‌ای قابل مشاهده است افزود: گروهی متشکل از 15 نفر که هر کدام در رشته‌های خاص خود متخصص بودند راهی سفر کویر لوت شدیم.  
 
اینانلو افزود: هم چنین ما برخی از بخش‌های این کویر را نامگذاری کرده و به میراث فرهنگی، دانشگاه و سازمان محیط زیست اعلام کردیم که آن‌ها در قبال این موضوع هیچ عکس العملی نشان ندادند.  
 
وی بیان کرد: وقتی از روی عکس‌های ماهواره‌ای به لوت مرکزی نگاه می‌کنیم شکل‌هایی چون چشم لوت، زبان مار و کوه‌های ستاره‌ای را مشاهده می‌کنیم.  
 
هم چنین در این منطقه سعی کردیم پایین‌ترین نقطه فلات ایران را ضبط و ثبت کنیم.  
 
وی بیان کرد: یکی از خاطرات شیرین من در کویر لوت اتفاق افتاد که این طبیعت از خود بالکنی درست شده که زیر پا می‌توان مشاهده نمود.  
 
وی افزود: هم چنین در آن منطقه زیباترین سفره هفت سین را چیدم که هم خوانی رنگ سفره با رنگ کویر زیبایی خاصی جلوه‌گر بود.  
 
این کارگردان گفت: بنابراین نیم ساعت تا زمان تحویل سال 4 دوربین کاشتیم و من پشت میز دعای سال تحویل را خواندم و دوستان خبر تحویل سال را به من نیز دادند.  
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: در آن لحظه روباه شنی نر و ماده‌ای را در کویر لوت مرکزی دیدیم که از آن‌ها مستنداتی را ضبط کرده که در نهایت در طبیعت زیبا رهایشان کردیم. 


انتهای پیام /رس


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار