مدیر کل امور هویتی ایرانیان خارج کشور سازمان ثبت احوال کشور از راه اندازی پرتال الکترونیکی برای تسهیل خدمات به ایرانیان مقیم کشور خبر داد.

 احسان پورمنتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: بدلیل فاصله زیاد از نظر موقعیت جغرافیایی بین ایران و دیگر کشورها درخواست‌های هموطنان بصورت الکترونیکی از طریق پرتال با مراجعه به نمایندگی‌ها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از جمله اقداماتی که از طریق پرتال انجام پذیر است صدور گواهی تجرد افراد برای تحصیل، اشتغال، ازدواج و یا اقامت است.

پورمنتی افزود: این گواهی در ایران صادر می‌شود و به تأثیر وزارت امور خارجه می‌رسد و بعد به مقامات کشور مورد نظر داده می‌شود که با الکترونیکی کردن درخواست‌ها صدور گواهی تجرد افراد تسهیل یافته است.

همچنین وی گفت: در گذشته برای تغییرات مشخصات هویتی ایرانیان خارج از کشور از طریق پست که بیش از 4 ماه طول می‌کشید برای شهرستان محل صدور شناسنامه ارسال می‌شد اما با بهره برداری از آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی دیگر نیازی نیست برای تغییرات سجله‌ی شناسنامه اطلاعات به محل صدور شناسنامه ارسال شود بلکه در خود سازمان ثبت احوال کشور صادر می‌شود وتغییرات لازم لحاظ می‌گردد که با این عملکرد این اقدامات تا حداکثر تا یک ماه بیشتر زمان نخواهد برد.
/انتهای پیام

برچسب ها: پرتال ، تسهیل ، ایرانیان ، خارج ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار