در این گزارش به معرفی برخی از جاذبه‌های طبیعی استان سرسبز مازندران می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ استان‌های شمالی میهن پهناورمان ایران همواره مقصد بسیاری از طبیعت دوستان است که قصد داریم این بار با برخی از جلوه‌های طبیعی استان مازندران بیشتر آشنا شویم.  
 
*شبه جزیره میانکاله

در بخش جنوب شرقی دریای خزر و شمال شرق شهرستان بهشهر واقع شده است. شبه جزیره میانکاله از شمال به دریای خزر، از شرق به آشوراده از جنوب به خلیج گرگان و از غرب به بندر امیرَآباد مرتبط می‌باشد. شبه جزیره میانکاله ازمکان‌های دیدنی استان مازندران به شمار می‌آید.

مجموعه‌ای از شن‌زارهای ساحلی، اراضی باتلاقی، آبگیر، مناطق جنگلی با پوشش درختچه‌های گز، تپه‌های شنی، جنگل انارستان، بوته‌های تمشک و سازیل است. تالاب میانکاله بخش از شبه جزیره میانکاله است ویکی از زیستگاه‌های مهم و با ارزش پرندگان آبی و خشکزی می‌باشد. تالاب میان کاله از مکان‌های مناسب برای پرنده نگری است زیرا این منطقه در سراسر سال میزبان جمعیت‌های کثیری از گونه‌های مختلف پرندگان می‌باشد. شبه جزیره میانکاله از جاذبه‌های طبیعی استان مازندران است که می‌توانید در هر فصلی از سال از آن دیدن نمایید و از زیبایی‌های بکر و دست نخورده آن استفاده کنید و لذت ببرید.  
 
طبیعت روستای چلاو

دهستانی است بسیار زیبا و سرسبز از توابع بخش مرکزی شهرستان آمل در استان مازندران که شامل دهات‌های سرسبز و چشم‌نوازی است. 

مسیر اصلی ورودی به منطقه چلاو در 25 کیلومتری شهر آمل از جاده هراز می‌باشد. این منطقه اصولا یک منطقه ییلاقی نشین برای اهالی آمل و بابل محسوب می‌شود. به دلیل وجود روستای چلاو در دامنه رشته کوه‌های البرز و جمع شدن ابرهای بارور در دره چلاو آب و هوای این روستا نسبتا سرد و بارانی و مه آلود است و در اکثر مواقع سال در آن منطقه بارندگی وجود دارد.  
بارندگی‌های پیاپی در روستای چلاو و روستاهای اطراف، آنجا را به مناطق جنگلی و سرسبز با زمین‌های حاصلخیز تبدیل کرده که روح و جان را نوازش می‌دهد.  
 
جنگل الیمستان

 الیمستان روستای از توابع بخش مرکزی شهرستان آمل در استان مازندران که یکی از زیباترین مناظر در فصول بهار و تابستان را دارا می‌باشد. 

وجود چشمه‌سارهای فراوان، پوشش جنگلی متنوع، دشت‌ها و آب زلال، اسب‌های زیبای اهالی با صفای منطقه، مه غلیظ و جنگل‌های بکر و سرسبز از ویژگی‌هایی است که این منطقه را به طلای سبز ایران مشهور کرده است. راه دسترسی به جنگل الیمستان از آمل کیلومتر 20 و از تهران کیلومتر140 جاده هراز می‌باشد که به جاده فرعی سمت راست با تابلوی امام زاده قاسم بر می‌خورید، وارد آن شوید، در اوایل مسیر به دوراهی می‌رسید که باید جاده سمت چپ را دنبال کنید. جاده آسفالته باریک با پیچ وخم بسیار حدود 17 کیلومتر است که ابتدا ما را به روستای لهاش و پس از 5 کیلومتر مسیرخاکی به روستای الیمستان می‌رساند. از آنجا با پشت سر گذاشتن آبادی وارد جنگل زیبای الیمستان می‌شوید.  
 
طبیعت کلاردشت

 کلاردشت از توابع شهرستان چالوس درغرب استان مازندران به دلیل زیبایی‌های بی‌حدش از مکان‌های دیدنی و تفریحی ایران به شمار می‌رود و به بهشت ایران معروف است. اطراف کلاردشت را کوه‌های پوشیده از برف و جنگل‌های بکر و طبیعی تشکیل داده و در 35 کیلومتری بخش مرکزی سواحل جنوبی دریای خزر واقع گردیده و دارای جاذبه‌های طبیعی و تفریحی بسیار زیادی است.  
کلاردشت دارای آب و هوای معتدل است. کلاردشت دو جاده ارتباطی دارد. جاده نخست از مرزن‌‌آباد در فاصله 25 کیلومتری چالوس منشعب شده و به طول 20 کیلومتر ازمیان تپه‌هایی که بر دامنه‌هایشان گندم و جو کشت شده می‌گذرد و دومین جاده ازعباس‌آباد واقع درجاده کناره خزر، میان راه چالوس و تنکابن منشعب می‌شود و به طول 25 کیلومتر پس از گذشتن از جنگل‌های متراکم و بسیار زیبا در ناحیه نکارود به غرب کلاردشت می‌رسد.  
 
دشت و آبشار در یوک

 یکی از مناطق طبیعی ایران است که در استان مازندران و شهر آمل قرار دارد. یک دشت وسیع با آبشاری بلند و کشیده با سنگلاخ‌هایی سخت که بلندترین آبشار زمینی ایران و طبیعی زیبا برای گردشگران و کوه‌نوردان است. آبادی زیبای نمار در بالا دست این منطقه قرار دارد و دارای زیبایی‌ها و مناطق چشم‌نواز زیادی همچون دشت سرسبز می‌باشد. 
انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، جزیره ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار