استیون جرارد یکی از بازیکنان با تجربه تیم ملی انگلیس است.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، با توجه به حضور احتمالی جرارد در ترکیب تیم ملی انگلیس قصد داریم عملکرد وی را در عرصه فوتبال مورد بررسی قرار دهیم.

استیون جورج جرارد در 30 مه 1980 در ویستون مرسی‌ساید، انگلستان به دنیا آمد. قدش 1 متر و 83 سانتی متر است و پستش هافبک است که در حال حاضر در باشگاه فوتبال لیورپول بازی می‌کند.

جرارد را از بهترین هافبک‌های حال حاضر جهان می‌دانند.

وی پس از دیدیه دشان، جوان‌ترین کاپیتانی است که جام باشگاه‌های اروپا را بالای سربرده است (قهرمانی لیورپول در جام 2005)

*باشگاه لیورپول

استیون جرارد درحال حاضرمحبوب‌ترین بازیکن آنفیلد است.

وی برخلاف بسیاری از اسطوره‌های تیم لیورپول همچون رابی فاولر، مایکل اوون و جیمی کاراگر، از زمان کودکی طرفدار لیورپول بود.

جرارد معمولا به عنوان هافبک میانی بازی می‌کند.

استیون تمام عصر ورزشی خود را در لیورپول گذرانده است و از سال 1989 (9 سالگی) تا سال 1998 برای تیم‌های پایه لیورپول بازی می‌کرد و از سال 1998 تا کنون نیز برای تیم بزرگسالان لیورپول بازی می‌کند.

جرارد شماره 8 این تیم را برتن دارد و کاپیتان آن است. از سال 1998 تا به حال مجموعا در 471 بازی لیورپول حاضر بوده و 111 گل به ثمر رسانده است.

در سال 2001 وی به عنوان بازیکن جوان سال در انگلستان انتخاب شد.

در تابستان 2004 باشگاه چلسی برای خرید جرارد با لیورپول وارد مذاکره شد اما نهایتا جرارد ماندن در لیورپول را ترجیح داد. دلایل این ماندن متفاوت و قابل بحث هستند. بعضی می‌گویند وی می‌خواست درکنار دوستان و خانواده‌اش بماند. بعضی هم می‌گویند مربی وقت لیورپولی‌ها، رافائل بنیتز علت این انتخاب بود و برخی می‌گویند طرفداران لیورپول وی را به مرگ تهدید کرده بودند اما وی در 8 جولای 2005 پس از ماجراهایی نهایتا پیشنهاد چلسی را رد کرد وقرار دادش را به مدت 4 سال تمدید کرد.

جرارد در پایان فصل 2005 به عنوان بازیکن سال انگلیس انتخاب شد. از زمان جان بارنس در 1988 هیچکس از لیورپول به چنین افتخاری نایل نیامده بود.

بعدها پینتو فلورو مدیر رئال مادرید نیز برای خرید وی وارد مذاکره شد اما جرارد با رد هر گونه پیشنهادی اعلام کرد: تا وقتی که کسی نگوید مرا نمی‌خواهد، اینجا می‌مانم.
 

 
*تیم ملی انگلیس

جرارد از سال 2000 در تیم ملی بازی می‌کند و پیراهن شماره 4 متعلق به اوست.

در سپتامبر 2001 در بازی مقابل آلمان که به برتری 5 بر 1 انگلیس انجامید یک گل به ثمر رساند و این اولین گل وی برای تیم ملی انگلیس بود.

با این که استیون یکی از ارکان مهم تیم ملی انگلیس برای صعود به جام جهانی بود ولی به دلیل مصدومیت جام جهانی 2002 را از دست داد.

جرارد درجام جهانی 2006 آلمان در بازی مقابل پاراگوئه اولین حضورش در جام جهانی را تجربه کرد و یک کارت زرد هم دریافت کرد.

جرارد اولین گلش در جام جهانی را هم مقابل ترینیدار و توباگو زد.

*افتخارات با لیورپول

قهرمانی جام یوفا، جام حذفی و جام اتحادیه در فصل 2-2001 ، قهرمانی جام خیریه و سوپرکاپ اروپا و نایب قهرمانی لیگ برتر در فصل 2-2001 ، قهرمان جام اتحادیه و نایب قهرمانی جام خیریه در فصل 3-2001 قهرمان جام قهرمانی اروپا و نایب قهرمانی جام اتحادیه در 5-2004 قهرمانی جام حذفی و سوپر کاپ اروپا و نایب قهرمانی جام باشگاه‌های جهان در فصل 6-2005 ، قهرمانی جام خیریه 2006 از جمله افتخارات جرارد به همراه باشگاه لیورپول است.
 
*جوایز شخصی

بازیکن جوان سال انگلستان در سال 2001 (از سوی انجمن بازیکنان حرفه‌‌ای)

با ارزش‌ترین بازیکن فصل جام باشگاه‌های اروپا در فصل 5-2004

بازیکن سال انگلیس درسال 2006 (از سوی انجمن بازیکنان حرفه‌ای)

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار