مدیر اجرایی "بانک ملی فجیره" گفت: کاهش تحریم‌ها و از سرگیری روابط میان ایران و امارات، تاثیر به سزایی در افزایش سرمایه‌گذاری در شهر "فجیره" خواهد داشت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری دِ نشنال، کشور امارات در نظر دارد با ادامه کاهش تحریم‌های غرب علیه ایران و گسترش همکاری ایران با سایر کشورها، روابط مالی و تجاری خود با ایران را افزایش دهد.

"وینس کوک" مدیر اجرایی بانک ملی "فجیره" گفت: ایران و امارات شرکای تجاری مهمی برای یکدیگر محسوب می‌شوند که تحریم‌های یک‌جانبه غرب علیه ایران، این همکاری‌ها را به حداقل رساند.

بر اساس این گزارش، کاهش همکاری‌های تجاری میان ایران و امارات حدود 70 میلیارد درهم به اقتصاد امارات ضرر زد.

همچنین تجارت میان ایران و دبی سال گذشته میلادی نزدیک به یک سوم کاهش یافت و به 25 میلیارد درهم رسید، این در حالیست که این میزان در سال قبل از آن معادل 36 میلیارد درهم بود.

"کوک" در ادامه گفت: با از سرگیری روابط، سود خوبی عاید کشور امارات و بانک "فجیره" خواهد شد، چرا که میزان سرمایه‌گذاری‌ها در این شهر افزایش خواهد یافت.

"فجیره" یکی از شهرهای هفت گانه امارات متحده عربی است که بندری مهم نیز دارد.

پیش از تحریم‌ها علیه ایران در سال ۲۰۱۰ میلادی، بیش از ۱۲ هزار کشتی عبوری از طریق تنگه هرمز برای سوخت‌گیری به بندر فجیره می‌رفتند.

اما با اعمال تحریم‌ها، تامین نفت کوره مورد نیاز بزرگترین مرکز سوختگیری کشتی ها که در بندر "فجیره" بود، متوقف و این بندر با افزایش هزینه‌ها مواجه شد.

بندر "فجیره" امارات، تقریبا یک سوم خرید ماهانه 1 میلیون تنی نفت کوره خود را از ایران تامین می‌کرد.

گفتنی ست، نفت کوره پس‌مانده نفت پالایش شده است که به عنوان سوخت در موتور کشتی‌ها و نیروگاه‌های تولید برق مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بانک ، ملی ، فجیره ، امارات ، همکاری ، قطر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Amir yousefnvaz
۰۹:۲۰ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
سلام آقا کوک من امیر یوسف نواز هستم
آخرین اخبار