واشنگتن خبر خروج نیروهای ارتش روسیه از مرز اوکراین را تایید نکرد و در قبال این حرکت مسکو محتاط بود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانشبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: واشنگتن خبر خروج نیروهای ارتش روسیه از مرز اوکراین را تایید نکرد و در قبال این حرکت مسکو محتاط بود.

مسکو دیروز خبر عقب نشینی بخشی از نیروهای روسی از مناطق مرزی بین روسیه و اوکراین خبر داد. معلوم نیست که آیا این تصمیم اقدامی برای نشان دادن حسن نیت بوده، یا این که تصمیمی استراتژیکی است. واشنگتن با احتیاط با این تصمیم مواجه شد و کی یف به تصمیم روس ها بی اعتماد است.

گزارشگر این شبکه گفت: نیروهای روسی برای ترک مواضع خود در نزدیکی مرز با اوکراین آماده می شوند. یک نظامی روس گفت: واحد پانزدهم توپخانه موتوری تمرین های نظامی خود در منطقه روستوف را به پایان رسانده و به منطقه سامارا بازمی گردد.

گزارشگر ادامه داد: به نظر می رسد که این اقدام حرکتی از سوی مسکو برای کاهش تنش هاست. اما واشنگتن در قبال این حرکت روسیه محتاط است.

"جی کارنی "سخنگوی کاخ سفید گفت: ما خبری مبنی بر عقب نشینی نیروهای روسی از مرزها دریافت کردیم. ما این خبر را تایید نمی کنیم. اما اگر این خبر درست باشد؛ اقدامی مثبت انجام گرفته است.

گزارشگر ادامه داد: این اقدام مثبت برای کی یف اطمینان بخش نیست.

"اِوِ پریبینیس" سخنگوی دولت اوکراین گفت: نیروهای روسی در برخی نقاط، مناطق مرزی را ترک می کنند. اما در مناطق دیگر این نیروها در نزدیکی مرز هستند و این مسئله ما را نگران می کند.
چرا که روسیه اطلاعات روشنی از تحرکات نیروهایش منتشر نمی کند.

گزارشگر ادامه داد: مقامات اوکراینی از تکرای اتفاقاتی مشابه وقایع مرتبط با کریمه که به جدایی این منطقه از اوکراین منتهی شد، بیمناکند. "دیمیتری مدودف" نخست وزیر روسیه دوشنبه به کریمه سفر کرد و از توسعه اقتصادی و اجتماعی این منطقه حمایت کرد. سفر مدودف اعتراض کی یف را به دنبال داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار