سنای آمریکا سازمان جاسوسی این کشور "سیا" را به فریب دادن افکار عمومی و کنگره متهم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه ، سنای آمریکا در گزارشی اعلام کرد سازمان جاسوسی این کشور "سیا" ، عمدا در جهت تحریف افکار عمومی در آمریکا و اعضای کنگره درباره شیوه ها و ابزار استفاده شده در بازجویی های شدید در دوره جرج بوش پسر اقدام کرده است.

العربیه گزارش داد :گزارش های سری آژانس اطلاعات و جاسوسی آمریکا همچنان در داخل کنگره در معرض بررسی قرار دارد. سیا متهم است که عمدا برخی از جزئیات مربوط به میزان شدت و خشونت فناوری ها و تجهیزات استفاده شده در بازجویی های شدید مخفی نگه داشته و از انتشار آن اجتناب ورزیده است. در این گزارش به شهادت ده ها نفر از افرادی که عوامل سیا آنان را در فاصله سال های 2002 تا 2006 به ظن دست داشتن در اقدامات تروریستی بازداشت کرده اند اشاره شده است. از جمله شیوه های بازجویی که بسیار مورد انتقاد واقع شده است محروم کردن بازداشتی ها از خواب و عریان کردن آنان به طور کامل و غرق کردن مصنوعی ( فروکردن مکرر مظنونان و متهمان در آب ) بوده است. این در حالی است که باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در سال 2009 استفاده از چنین شیوه هایی را برای بازجویی از افراد قدغن اعلام کرد.

در گزارش سنا همچنین سیا به مبالغه گویی عمدی درباره برخی از توطئه ها و مهم جلوه دادن برخی بازداشتی ها در زندان های مخفی متهم شده است.

این گزارش برنامه بازجویی سیا را تشریح کرده است بازجویی هایی که اطلاعات عملی چندانی از آن ها فراتر از آن چیزی که پیش از این که از زندانیان قبل از قرار گرفتن آن ها در معرض شیوه های بازجویی بحث برانگیز به دست آمده ، حاصل نشده است.

واشنگتن پست گزارش داد این گزارش همچنان در طبقه بندی گزارش های محرمانه قرار دارد و اطلاعاتی را که در این خصوص منتشر کرده گرفته شده از اطلاعت درز یافته از سوی منابع آگاه است. این تحولات در زمانی است که سیا در جنگ نامحدودی با سنای آمریکا به سر می برد. گفته می شود سیا تلاش زیادی را برای جلوگیری از تدوین و تهیه گزارش سنا انجام داده است و در این خصوص از حذف اطلاعات محرمانه موجود در دستگاه های رایانه نیز ابا نکرده است.
برچسب ها: سنا ، امریکا ، بین الملل ، سیا ، جاسوس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار