عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل کشور گفت: جمهوری اسلامی که در 12 فروردین به تایید ملت ایران رسید امروز به لحاظ مقبولیت و مشروعیت سیاسی مورد تایید همه آزادی‌خواهان جهان است و بسیاری از کشور ها درصدد الگوپذیری از این نظام مقدس هستند؛ نظامی که جغرافیای سیاسی جهان را متحول کرد.

"میکائیل دیانی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سی‌وپنجمین سال‌روز تشکیل حکومت جمهوری اسلامی ایران گفت: این سالروز مهم‌ترین واقعه عصر حاضر است، روزی که مردم با قاطعیت 98 درصدی یک نظام مردم سالار دینی را مورد تایید خود قرار دادند.
 
وی افزود: جمهوری اسلامی که آن روز به تایید ملت ایران رسید امروز به لحاظ مقبولیت و مشروعیت سیاسی مورد تایید همه آزادی‌خواهان جهان است و بسیاری از کشور ها درصدد الگوپذیری از این نظام مقدس هستند؛ نظامی که جغرافیای سیاسی جهان را متحول کرد.
 
عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل کشور تصریح کرد: پیش از انقلاب اسلامی نظام سیاسی دنیا مبتنی بر دوقطبی شرق و غرب بود، اما جمهوری اسلامی نه تنها خود را به عنوان مدل سوم برای حکومت‌داری مطرح کرد، بلکه وعده افول و فروپاشی نظام‌های مستبد سیاسی و اقتصادی را نیز داد که کمتر از چند سال بلوک شرق با پیش‌بینی امام خمینی(ره) فروپاشید.

دیانی اضافه کرد: امروز جهان شاهد افول روز افزون لیبرال‌دموکراسی غربی است و نظم جهانی خلاف میل آمریکا به عنوان سردمدار لیبرال دموکراسی در حال رقم خوردن است.
 
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی طی سال‌های اخیر برای الگو شدن در جهان دو کارویژه اساسی داشت، مطرح کرد: کارویژه اول آن تثبیت مقبولیت و مشروعیت مردم‌سالاری دینی بود که به فضل الهی در راهپیمایی‌های 22 بهمن، روز قدس، 13 آبان و... در هر سال و سی و چند دوره انتخابات مختلف ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و شوراهای شهر و روستا به منصه ظهور رسید.
 
عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل کشور با بیان اینکه کارویژه دوم جمهوری اسلامی نمایش کارآمدی نظام بوده است، گفت:  به نظر می‌رسد پیشرفت درون‌زا تنها راه اثبات کارآمدی نظام جمهوری اسلامی است.

دیانی تصریح کرد: کشورهای غربی برای مطیع کردن باقی کشورها همواره نسخه‌هایی از توسعه وابسته را برای آن‌ها تجویز می‌کردند تا دست به دامان غرب باشند اما جمهوری اسلامی با تاکید بر پیشرفت درون‌زا، اقتصاد مقاومتی به واسطه یک عزم ملی و مدیریت جهادی می‌تواند امروز کارآمدی خود را نیز به جهانیان نشان دهد؛ کما اینکه تا امروز نیز در بسیاری از حوزه‌ها این پیشرفت درون‌زا نمایانگر قدرت جمهوری اسلامی و کارآمدی آن بوده است که از جمله می‌توان به فناوری هسته‌ای، هوافضا و موشکی، سلول‌های بنیادی، نانو تکنولوژی و بیوتکنولوژی و.... اشاره کرد که همه ثمره اتکا بر نیروی جوان متخصص و متعهد داخل بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تقابل دو نظام مردم‌سالاری دینی در جمهوری اسلامی و لیبرال‌دموکراسی به لحاظ ماهیتی باعث شده است تا تمام تلاش غرب به زانو درآوردن این نظام باشد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار