رئیس جنجالی سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس که در حکم وزارت بهداشت است روز گذشته مجبور به استعفا شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، انتقادهای بسیار زیادی از عملکرد دیوید نیکلسون مطرح بود و سرانجام او مجبور به استعفا شد. یکی از انتقادهای مطرح علیه وی شمار بالای مرگ و میرها در بیمارستانهای انگلیس بود. مصداق بارز این مسئله مرگ و میر صدها نفر در بیمارستان استفورد انگلیس در دوران مسئولیت نیکلسون بود.
منتقدان به او «مرد بی شرم» لقب داده بودند. گفته می شد او عملکرد بیرحمانه ای در دوران مسئولیت ش داشت.
جوز بل فعال انگلیسی گفت:« در سال دو هزار و ده سازمان بهداشت و درمان انگلیس، بهترین عملکرد را داشت و خدمات فوق العاده ای به بیماران انگلیسی می داد. اما باگذشت چهار سال به علت عملکرد دیوید نیکلسون، این سازمان در وضع پرهرج و مرجی قرار گرفته است.»
در دوران مسئولیت نیکلسون عملکرد سازمان بهداشت و درمان انگلیس به صورتی شد که مدت انتظار در بیمارستانها و مراکز درمانی انگلیس برای دریافت خدمات درمانی افزایش یافت و خدمات درمانی تنزل درجه پیدا کرد. کاهش بودجه بخش بهداشت و درمان در بودجه دولتی انگلیس به علت اجرای برنامه ریاضت اقتصادی سبب تعطیلی بیمارستانها و مراکز درمانی شد. بودجه این سازمان در این مدت بیست میلیارد پوند کاهش یافت.
جوز بل گفت:« کاهش بودجه سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس مسئه ای بسیار جدی است و پیامدهای بسیار جدی به همراه داشته است. این سازمان کارایی خودش را از دست داده است. کاهش بودجه این سازمان سبب به خطر افتادن جان مردم شده است. باید به سرعت به این مسئله توجه شود. اگر به سرعت این کار انجام نشود، جان بسیاری از انگلیسی ها به خطر خواهد افتاد. این واقعیتی تلخ است که باید به آن توجه داشت.»
فردی که جانشین دیوید نیکلسون می شود باید کارهای بسیار زیادی انجام بدهد تا به شبکه بهداشت و درمان انگلیس سر و سامان بدهد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار