رعایت نکات دارویی و درمانی سفر مطمئن و زیبایی را برای افراد مصروع فراهم می‌کند فقط کمی بی‌دقتی می‌تواند حادثه ساز باشد.

دکتر امیر رضا عظیمی متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران درجواب این سوال که سفر برای بیماران صرعی مضر است گفت: سفر کردن برای این افراد بستگی به تشنج و میزان صرع‌شان دارد. 

وی در ادامه گفت: گروهی از بیماران هستند که یک‌بار تشنج کرده‌اند که در اینجا صرع قطعی نیست و ما به آنها دارو نمی‌دهیم. 

وی اظهار داشت: این افراد باید به مدت 6 ماه مراقب باشند و حتما از رفتن به مسافرت خودداری کنند و تحت کنترل جدی باشند. 

وی اذعان داشت: گروه دیگری هستند که در آن‌ها تشخیص صرع داده شده است و تحت درمان هستند به اصطلاع تشنج‌شان تحت کنترل است. در این دسته از بیماران صرعی سفر منعی ندارد. 

به گفته وی، عواملی مثل استرس، بی‌خوابی و گرسنگی می‌تواند باعث بروز حمله‌های صرعی در افراد مبتلا به صرع شود. 

عظیمی به بیماران صرعی توصیه کرد: اگر افراد مبتلا به صرع به مسافرت می‌روند حتما باید مراقب باشند که خواب شب‌شان بهم نخورد و گرسنگی را در طول سفر نداشته باشند. 

وی در ادامه افزود: چون این بیماران دارو مصرف می‌کنند حتما باید داروهایشان را در سفر به همراه داشته باشند و به موقع مصرف کنند. 

وی در ادامه گفت: افراد مبتلا به صرع در طول سفر سعی کنند که درصورت لزوم رانندگی نکنید و حتما استراحت کنند و اگر تصمیم به رانندگی دارند، حتما باید با مجوز پزشک به رانندگی بپردازد. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: افراد مبتلا به صرع اگر با هواپیما به سفر می‌روند حتما باید قبل از سفر با هواپیما، پرسنل هواپیما را در جریان قرار بدهند که مشکل صرع دارند تا اقدامات لازم دارویی و مراقبت از آنها توسط کادر هواپیما انجام شود تا از بردن دارو به هواپیما، حمل آن و مصرف آن جلوگیری و ممانعت نشود. 

انتهای پیام/
برچسب ها: صرع ، تشنج ، سفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار