در جهان بسیاری از بیماری‌ها با ظاهری عجیب و غریب وجود دارند که "سندروم‌های پزشکی" عامل به وجودآورنده آنها هستند و می‌توانند وضعیت جسمانی فرد را از بین ببرند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛

1- بیماری سنگ انسان: این بیماری یکی از نادرترین بیماری‌هاست که شرایط ژنتیکی در آن نقش زیادی دارند. در این بیماری بافت‌های استخوانی در میان عضلات شروع به رشد می‌کنند و جنبش و توان حرکتی را از فرد می‌گیرند.


 
2- لیپودیستروفی پیشرفته: افراد مبتلا به این بیماری با از دست دادن چربی‌های زیر پوستشان پیر به نظر می‌رسند و مکانیسم خودایمنی آنها با مشکل روبرو می شود و اندام‌های فوقانی آنها به فرورفتگی چین و چروک روبرو می‌شود و تزریق کلاژن تأثیری در بهبودی آنها ندارد.


 
3- برش خوردن زبان: این بیماری که به خودی خود یک رمز و راز است هیچ‌گونه علائمی در بدن ندارد و تنها سطح زبان مانند جغرافیا می‌شود و این بیماری کاملا بی‌ضرر است.


 
4- گاستروشری: این بیماری به معنی نقص عضو هنگام تولد است که مانع از توسعه اندام‌های طبیعی می‌شود و احتمال این بیماری 3.73 درصد در هر 10000 تولد زنده است و نوزاد مبتلا به گاستروشری امروزه به احتمال 85 تا 90 درصد زنده می‌ماند.


 
5- پیگمنتوزوم: افرادی که تحت تأثیر این بیماری هستند به نور ماوراء بنفش حساسیت زیادی دارند و کک و مک صورت و مشکلات پوستی در آنها بسیار شایع است و این افراد به احتمال زیاد دچار سرطان می‌شوند.


 
6- ناهنجاری مغزی:
کسانی که با این بیماری روبرو می‌شوند جمجمه آنها بیش از حد بزرگ است و دچار مشکلات عصبی هستند.

 
7- آلوپسی: این بیماری که یک بیماری خودایمنی است سیستم ایمنی بدن به فولیکول‌های مو حمله می‌کند و فرد قسمتی کامل از موهای سر خود را از دست می‌دهد و کچل می‌شود.





 
انتهای پیام/   

برچسب ها: بیماری ، ناهنچاری ، ژنتیکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار