براساس اعلام اورژانس کشورجهت امداد رسانی سریع تر علاوه بر آماده باش کامل کلیه نیروهای امدادی تیم های امدادی از ساعت 8 صبح لغایت 8 عصر در تفرجگاه ها، پارک ها و جنگل ها مستقر خواهند بود.

آرزو دهقانی مدیر روابط عمومی معاونت درمان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در 13 فروردین سال گذشته بیش از 11617 ماموریت توسط اورژانس 115 در سراسر کشور انجام شده است گفت:  در آن روز 2297 ماموریت ترافیکی و9320 ماموریت غیرترافیکی توسط تکنسین‌های اورژانس 115 صورت گرفت. 

وی ادامه داد: در راستای ادامه طرح امداد نوروزی و خدمات رسانی پزشکی اورژانس 115 و بیمارستانی به مسافران نوروزی عزیز، تمهیداتی جهت افزایش امنیت خاطر هموطنانمان و کاهش خطرات و صدمات ناشی از حوادث و همچنین لزوم امداد رسانی وآمادگی اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی و تمامی واحدهای ارائه دهنده خدمات درمانی در روز 13 فروردین برنامه‌ریزی شده است.

دهقانی افزود: برای خدمت رسانی به هموطنانمان 2086 پایگاه‌های اورژانس کشور ( 810 پایگاه شهری و 1276 پایگاه جاده‌ای) 213 ایستگاه سلامت با حضور تکنسین‌های زبده اورژانس 115 در آماده باش هستند. همچنین جهت امداد رسانی سریعتر علاوه بر آماده باش کامل امداد هوایی ( 5فروند بالگرد 
امدادی) و امداد موتوری (52 دستگاه موتورلانس) اورژانس 115، تیم های امدادی از ساعت 8 صبح لغایت 8 عصر در تفرجگاه‌ها، پارک‌ها و جنگل ها مستقر خواهند بود. 

وی با تاکید بر این که همچنین تمامی اورژانس‌های بیمارستان‌های سراسر کشور جهت ارائه خدمات پزشکی مناسب به هم میهنان گرامی طبق برنامه ریزی‌های انجام شده و دستورالعمل ارسالی در آماده باش کامل خواهند بود عنوان کرد: از هموطنان تقاضا می شود با توجه به ترافیک سنگین در ورودی و خروجی شهرها در صبح و عصر روز 13 فروردین ماه، با حفظ آرامش رانندگی کرده و همکاری بیشتر و بهتری با اورژانس داشته باشند. مسیر خودروی امدادی(آمبولانس) را باز نگاه داشته و از رانندگی در خطوط ویژه نیروهای امدادی خودداری نمایند. 

وی تصریح کرد: در صورت نیاز به خدمات فوریتهای پزشکی با شماره 115 تماس بگیرند و در صورت تماس با شماره 115 ، برای کمک به مصدوم یا بیمار شرح حال اولیه را به کارشناس مربوطه ارائه نمایند و از ازدحام در محل حادثه بپرهیزند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار