تشکیلات خودگردان فلسطین پیشنهاد رژیم صهیونیستی مبنی بر تمدید مذاکرات در قبال آزادی چهارمین گروه اسرای فلسطینی را رد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازتلویزیون الحره؛ تشکیلات خودگردان فلسطین پیشنهاد اسرائیل مبنی بر تمدید مذاکرات را رد کرده و آن را زورگویی برشمرد.
 
این شبکه تلویزیونی به نقل از خبرنگار خود در فلسطین اشغالی اعلام کرد که رام الله اخبار منتشر شده مبنی بر موافقت فلسطینی‌ها با پیشنهاد تمدید مذاکرات با اسرائیلی‌ها را نفی کرد.

تشکیلات خودگردان فلسطینی تاکید کرد خودداری تل آویو از آزادی زندانیان فلسطینی روند مذاکرات را به شکست می کشاند.
 اسرائیل قصد ندارد آخرین گروه از زندانیان فلسطینی را بر اساس توافق انجام شده با تشکیلات خودگردان فلسطینی آزاد کند. مقامات فلسطینی می گویند این کار اسرائیل می تواند تاثیر منفی قابل ملاحظه ای بر ادامه روند مذاکرات میان دو طرف داشته باشد.

واصل ابویوسف از کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین گفت اسرائیل اشغالگر تلاش می کند از آخرین مرحله آزادی زندانیان فلسطینی به عنوان اهرم فشاری استفاده کند تا تشکیلات خودگردان فلسطینی را مجبور کند دوره مذاکرات را تمدید کنند. اگر اسرائیل همچنان از آزادی این زندانیان خودداری کند، در نهایت مذاکرات شکست خواهد خورد و تشکیلات خودگردان نیز مجبور می شود قضیه را به سازمان ملل متحد ارجاع دهد.

قدوره فارس وزیر امور زندانیان فلسطینی گفت گرچه اسرائیل هنوز توافقنامه نهایی را لغو نکرده است اما ممانعت اسرائیل از آزادی زندانیان خلاف توافق انجام شده است و می تواند این توافقنامه را باطل کند. این تنها راه برای اسرائیل برای حل این قضیه است در غیر این صورت تشکیلات خودگردان قضیه را به نهادهای بین المللی ارجاع می دهد.
 
سایت صهیونیستی "والا" روز گذشته نوشته بود که طرف اسرائیلی پیشنهادی به آمریکا  ارائه داده است مبنی بر اینکه طرف فلسطینی قبل از آزادی گروه چهارم اسیران با تمدید مذاکرات موافقت کند تا در آن صورت شمار بیشتری از زندانیان آزاد شوند.
 
بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی پیشنهاد آزادی 420 اسیر فلسطینی را در صورت موافقت رام الله با تمدید مذاکرات تا پایان سالجاری را ارائه کرده است. بر اساس این پیشنهاد، تل آویو خود نام‌ این 420 اسیر فلسطینی را انتخاب می‌کند.
 
«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل روز گذشته در آغاز جلسه هفتگی هیئت دولتش گفت: آزادی چهارمین گروه از اسرای فلسطینی بدونت هزینه و مجانی نخواهد بود. این در حالی است که «صائب عریقات» مذاکره کننده ارشد تشکیلات خود گردان فلسطین نیز اعلام کرده بود که راه آزادی این اسیران بسته نشده است.
 
نتانیاهو با بیان اینکه مذاکرات درباره آزادی اسرای فلسطینی همچنان در جریان است و ممکن است تا چند روز آینده ادامه پیدا کند، یاد آور شد که در صورت دستیابی به توافقی در خصوص آزادی چهارمین گروه از اسرای فلسطینی، این موضوع به رأی کابینه گذاشته خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار