سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن تشریح عملکرد یکساله سازمان اوقاف، یکی از مهمترین فعالیتهای این سازمان در سال 92 را برگزاری پنجمین همایش وقف و رسانه نام برد.

حسن ربیعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به برگزاری پنجاه یکمین سال اهدای جایزه فرهنگی بنیاد البرز ادامه داد: جایزه ملی حسن تحصیلی از درآمدهای موقوفات حسین علی البرز به 158 نفر از نوابغ، دانش آموزان و دانشجویان و طلاب برتر اعطا شد.  
 
وی با بیان اینکه همایش توسعه وقف و نقش حوزه‌های علمیه در روزهی 26 و 27 آذر امسال برگزار شد، افزود: در این همایش از دو تن از مراجع تقلید، آیت‌اله العظمی جوادی آملی و آیت‌اله العظمی سبحانی تجلیل به عمل آمده مدیر کل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت در حوزه اوقافی اخذ سند مالیکت موقوفات میانگین سالانه از سال 89 به بعد به 7 هزار سند رسید، که خوشبختانه رشد هفت برابر کسب شده است.  
 
ربیعی با اعلام آمار افزایش ثبت وقف‌های جدید در چند سال گذشته تاکید کرد: وقف‌های جدید تا سال 88 میانگین 200 وقف بوده که در سال 89 به 1051 در سال 90 و 91 به بیش از 1500 وقف و در سال 92 به 2000 وقف رسیده است.  
وی یکی دیگر از اقدامات سازمان اوقاف را برنامه ریزی هدفمند برای تربیت یک میلیون حافظ قرآن در طی 4 سال عنوان کرد و اظهار داشت: طی سال های 91 و 92 بیش از 500 هزار نفر جذب این طرح بزرگ قرآنی شده‌‌‌‌اند.  
ربیعی با اشاره به برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم تصریح کرد: در سال 91، 970 هزار نفر شرکت کننده در این مسابقات داشتیم که در سال 92 به یک میلیون و 300 هزار نفر افزایش پیدا کرده است که حکایت از رشد فعالیت‌های قرآنی در جامعه دارد.  
سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از سال 88 تا کنون حضور قاریان و حافظان کشورهای جهان رشد 40 درصدی داشته است.  
وی یکی دیگر از برنامه‌های مهم سازمان اوقاف را تهیه و تدوین برنامه‌ توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در 5 ساله سازمان اوقاف، منطبق بر سند 1404 کشور عنوان کرد.  
 
ربیعی به احداث و تجهیز و توسعه مساجد از سال 88 تا کنون اشاره کرد و یاد آور شد: تجهیز و باز سازی بیش از ده هزار مسجد و احداث بیش از 2300 مسجد در مناطق محروم از دیگر اقدامات مهم سازمان اوقاف در این سال‌ها بوده است.  
 
وی با اشاره به ضرورت تبدیل بقاع متبرکه امام زادگان به قطب فرهنگی کشور خاطر نشان کرد: تدوین و طراحی بیش از 13 ویژه برنامه فرهنگی و قرآنی و اجرای آن در امام‌زادگان یکی از نقاط عطف و درخشان فعالیت‌های سازمان اوقاف در این چند سال اخیر است که موجب اقبال روز افزون مردم به امام زادگان کشور و توسعه گردشگری مذهبی شده است.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: نگاه ، عملکرد ، اوقاف ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.