امید سبب تفکر مثبت، خودکار آمدی و عزت نفس می‌شود و در واقع قوه محرکه زندگی است.

مریم ملک صالحی روانشناس وم شاور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: امید یک میل یا یک اندیشه دلخواه است، باور داشتن امکانات فردی، انتظار فردایی بهتر که برای پیش‌بینی آینده داریم.

وی در ادامه افزود: امید انسان را شاداب و زنده نگه می‌دارد. منبع مقابله با شرایط استرس زا است. بدون امید شادی وجود ندارد و پیامدها را در بر می‌گیرد. امید باعث تفکر مثبت، خود کارآمدی و عزت نفس می‌شود.

ملک‌صالحی تصریح کرد: افراد ناامید سختی‌ها را بزرگنمایی کرده و به کاستی‌ها و کمبودهای زندگی نظر می‌افکنند و از روی دیگر زندگی که بسیار زیباست، ؟می‌شوند.

این مشاور و روانشناس خاطرنشان کرد: افراد ناامید کوتاه فکر و دچار شک و بد بینی هستند که مایع اندوه آنها می‌شود. این افراد به سرنوشت بد و فال بد اهمیت می‌دهند. آنها بدگمان بوده و دچار عدم اعتماد به نفس، احساس محرومیت شده و گوشه‌گیر هستند افراد ناامید خود و دیگران را بدشانس می‌خوانند.

ملک‌‌صالحی تاکید کرد: یاس و امید تا اندازه زیاد مربوط به نگرش انسان و نظام آفرینش است افراد امیدوار به ماورا الطبیعه اعتقاد دارند و نظام خلقت را به دنیا محدود نمی‌دانند و به خدا توکل کرده و در تاریک‌ترین لحظات زندگی احساس ناامیدی و تنهایی نمی‌کنند.

این روانشناس در انتها خاطرنشان کرد: امید باعث رشد و بالندگی می‌شود و در امید وقایع مهم و برجسته اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/

برچسب ها: امید ، قوه ، محرکه ، زندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار