در این گزارش به معرفی برخی از جلوه‌های طبیعی استان چهار محال بختیاری می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، استان سرسبز دیدنی چهار محال بختیاری به عنوان یکی از مناطق کوهستانی کشور محسوب می‌شود که دارای مواهب بی شمار لاهی الهی است و این بار فصد داریم با برخی از جاذبه‌های طبیعی این استان بیشتر آشنا شویم.

تالاب چغاخور: تالاب زیبای چغاخور در نزدیکی شهر بلداجی واقع گردیده و یکی از زیباترین و بزرگترین تالاب‌های استان چهارمحال بختیاری است. این تالاب شگفت انگیز در مسیر جاده شهر کرد به خوزستان قرار گرفته و از شهر کرد 65 کیلومتر فاصله دارد. رشته کوه زیبای کلار نیز در سمت جنوب غربی مشرف بر تالاب است و منابع آبی تالاب عمدتا از طریق نزولات جوی و چشمه‌های حاشیه کوه کلار تامین می‌شود. تالاب بین المللی چغاخور چهار محال بختیاری با وجود گونه‌های بی شمار گیاهی و آبزیان موجب تنوع زیستی، کوچ هزاران پرنده و توسعه اکو توریسم منطقه و افزایش گردشگران شده است. فصل بهار و تابستان بهترین فصل بازدید از این تالاب چشم نواز است.

چشمه دیمه: چشمه دیمه سرچشمه اصلی زاینده رود قبل از ایجاد تونل‌های کوهرنگ در ده کیلومتری چلگرد و در مجاورت روستای دیمه قرار گرفته است. آب این چشمه از گواراترین آب‌های جهان است و خواص درمانی بسیاری دارد. مناظر زیبا و چشمگیر و فضا سازی اطراف چشمه این مکان را در ردیف زیبا ترین گردشگاه‌های شهرستان کوهرنگ قرار داده است و بهترین فصول بازدید از این جاذبه طبیعی بهار و تابستان است.

دشت لاله‌های واژگون: دشت شگفت انگیز لاله‌های واژگون در شهرستان کوهرنگ و در 90 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهار محال بختیاری واقع گردیده است. این منطقه حفاظت شده زیبایی شگفت انگیز و جلوه خیره کننده رنگ‌هایش را هرچه هنرمندانه تر به نمایش می‌گذارد. لاله‌های واژگون زرد و قرمز در چهار محال بختیاری، این استان را به یکی از زیباترین منطقه‌های گردشگری تبدیل کرده است. دشت لاله‌های واژگون چهار محال بختیاری در 12 کیلومتری چلگرد و در نزدیکی روستای بنواستکی از توابع شهرستان کوهرنگ واقع شده است.

تالاب سولگان(سولقان): این تالاب در استان چهار محال و بختیاری در 70 کیلومتری شهرکرد و 8 کیلومتری شهر ناغان واقع است. این تالاب زیبا به خاطر رویش گل‌های وحشی رنگارنگ و انعکاس کوه‌های برف گیر اطراف جلوه‌های زیبا و منحصر به فرد پدید آورده است. حاشیه این تالاب محل سکنای عشایر غیور بختیاری است که احشام خود را در مراتع اطراف آن به چرا می‌برند، تالاب سولگان چند نوع پرنده‌ی آبزی و به خصوص چنگرو کشیم بزرگ را به وفور در آن می‌توان دید.

پارک جنگلی پروز: این پارک در منتهی الیه جنوب چهار محال و بختیاری و در فاصله‌ 50 کیلومتری شهر لردگان قرار دارد. گردشگاه زیبای پروز با طبیعت بهشتی خود در امتداد دره‌ای سبز قرار گرفته است. فضای دنج و خلوت، سایه سار درختان بلند و قد کشیده پارک، چشمه سار‌های زلال متعدد، شالیزار‌های پراکنده و درختان جنگلی اطراف، تصویری زیبا از طبیعت بکر و دل انگیز را جلوی چشم هر بیننده‌ای به نمایش می‌گذارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: پرواز ، انگیز ، ایران ، طبیعی ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار