دی ماه سال 92 در حالی سپری شد که مرگ مسافران اتوبوس در میان چسب و آتش، زمین لرزه در بستک،دستگیری پستچی شیطان صفت ، آزار دختران خردسال در کلاس ورزشی،دستگیری متجاوز مسافربرنما ، جنایت مرد شیشه ای و جزئیات سقوط مرگبار 2 زن در جمهوری از مهمترین اخبار حوادث این ماه بود.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، 9دی، براثر تصاد‌ف اتوبوس مسافربری و کامیون حامل چسب 12 نفر کشته و 20 نفر زخمی‌شد‌ند‌.

 ساعت 23 و 40 د‌قيقه نهم د‌ي وقوع حاد‌ثه جاد‌ه ای از طریق اورژانس به تیم‌های امد‌اد‌و نجات جاد‌ه ای استان سمنان اعلام شد‌. بلافاصله تیم‌های امد‌اد‌ی به محل حاد‌ثه د‌ر کیلومتر 24 جاد‌ه د‌امغان مشهد‌ اعزام شد‌ند‌.

د‌ر بررسی‌های اولیه مشخص شد‌ حاد‌ثه به علت برخورد‌ یک د‌ستگاه اتوبوس بنز با کامیون حامل چسب و مواد‌ شیمیایی رخ د‌اد‌ه است.

شد‌ت برخورد‌ به حد‌ی بود‌ که د‌ر لحظات اولیه هر د‌و خود‌رو د‌چار آتش سوزی شد‌ند‌ و 12 نفر د‌ر صحنه حاد‌ثه کشته شد‌ند‌. ضمن اینکه 20 نفر از مسافراني که به شد‌ت مجروح شد‌ه بود‌ند‌ توسط عوامل اورژانس و هلال احمر به مراکز د‌رمانی منتقل شد‌ند‌.

این حاد‌ثه به علت نقص فنی اتوبوس و شد‌ت برخورد‌ با کامیون رخ د‌اد‌ه است.

خواب آشفته در بستک

12 دی، زمین لرزه ای بزرگ خواب سحرگاهی اهالی شهر بستک را آشفته کرد‌ و آنها را سراسیمه به خیابان کشاند‌.

بازهم زلزله ای بزرگ د‌ر نوار جنوبی کشور. یک کشته و 30 مجروح آمار تلفات این زمین لرزه است.

بر این اساس، زلزله ای به بزرگی 5/5 ریشتر ساعت 6 و 43 د‌قیقه صبح بستک د‌ر استان هرمزگان را لرزاند‌ که این زمین لرزه باعث تخریب تعد‌اد‌ی از واحد‌های مسکونی شد‌. بر اثر این زمین لرزه به 14 روستا و شهر بستک خسارت وارد شد.

آزار زنان از سوی پستچی شیطان صفت

16 دی ، پستچی شیطان صفت که با تهدید چاقو، زنان را مورد آزار و اذیت قرار می داد دستگیر و به 30 فقره تعرض اعتراف کرد.اوایل دی ماه، زنی هراسان با مراجعه به اداره آگاهی راز جنایت‌هاي سیاه پستچی قلابی را فاش کرد.

وی به ماموران گفت حوالی ظهر مردی در پوشش پستچی به در خانه ما آمد و مدعی شد که یک بسته پستی دارم. وقتی برای تحویل گرفتن بسته به مقابل در رفتم مرد شیطان صفت با تهدید چاقو مرا به داخل پارکینگ خانه مان کشاند.متهم تهدید می کرد اگر در برابرش مقاومت کنم مرا می کشد. او پس از آزار و اذیت من بلافاصله با یک دستگاه موتور از محل گریخت.پس از این شکایت، پرونده ای در این باره تشکیل و کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی تحقیقات برای دستگیری مرد شیطان صفت را آغاز کردند.

بررسی‌هاي پلیس نشان می دهد مرد تبهکار به این شیوه چند زن دیگر را مورد آزار و اذیت قرار داده است.با توجه به حساسیت موضوع، تیمی از کارآگاهان تحقیقات برای دستگیری پستچی قلابی را آغاز کرده و با ردیابی‌هاي علمی تخصصی موفق به شناسایی هویت متهم شدند.

مرد شیطان صفت سرانجام در مخفیگاهش در  حوالي اسلامشهر دستگیر شد.متهم در بازجویی‌هاي اولیه منکر هر گونه جرمی شد اما در ادامه لب به اعتراف گشود و به آزار و اذیت زنان اعتراف کرد.

نقشه مربی متجاوز

20 دی ماه، مربي 60 ساله كه به بهانه برگزاري كلاس‌هاي خصوصي ورزشي دختر بچه‌ها را مورد آزار و اذيت قرار مي‌داد، در مشهد دستگير شد .

والدين دختر 10 ساله اي با مراجعه به اداره آگاهي مشهد راز جنايت‌هاي سياه مربي شيطان صفت را فاش كردند.آنها مدعی شدند دخترشان از سوی مربی 60 ساله مورد ازار و اذیت قرار گرفته است.

همزمان با طرح اين شكايت تيمي‌از ماموران تحقيقات در اين زمينه را آغاز كردند. بررسي ماموران نشان داد، متهم مرد 60 ساله اي است كه به بهانه تمرين‌هاي تخصصي دختر بچه‌هاي ديگر را نيز به خانه اش كشانده است.

تحقيقات در اين زمينه ادامه داشت تا اينكه خانواده دو دختر بچه ديگر نيز با مراجعه به پليس آگاهي شكايت‌هاي مشابهي را طرح كردند. شكايت‌ها نشان مي‌داد، با توجه به رفتار و سن مرد شيطان صفت خانواده‌ها اجازه مي‌دادند كه دخترشان براي تمرين به خانه مربي بروند.

پایان آزار و اذیت های مسافربر تبهکار

24 دی، پسر تبهکار که در پوشش مسافربر زنان جوان را سوار خودرو کرده و در بزرگراه‌های تهران مورد آزار و اذیت قرار می‌داد، سرانجام در دام کارآگاهان گرفتار شد.14 دی ماه امسال زن جوانی با مراجعه به دادسرای امور جنایی و طرح شکایت در خصوص ربوده شدنش از سوی راننده یک دستگاه خودرو سواری اعلام داشت که این شخص قصد آزار و اذیت وی را داشته است.

با توجه به اظهارات شاکی در خصوص به خاطر سپردن شماره پلاک خودرو، بلافاصله یک دستگاه خودروی پرشیا نقره ای رنگ مورد شناسایی قرار گرفت.

در ادامه تحقیقات و با شناسایی آخرین مالک خودرو، کارآگاهان موفق به شناسایی جوانی به نام «دانیال. ق» 23 ساله شدند که شاکی پس از مشاهده تصاویر این شخص، وی را به عنوان راننده در زمان حادثه مورد شناسایی قرار داد.با شناسایی محل سکونت دانیال در منطقه بزرگراه رسالت، 16 متری اول و اخذ دستور مقام قضایی، وی دستگیر و خودرو وی نیز در مقابل در منزل شناسایی و توقیف شد.همزمان با دستگیری متهم و اعتراف وی به تلاش برای آزار و اذیت شاکی پرونده، وی به یک فقره آدم ربایی به شیوه مشابه و آزار و اذیت یک زن جوان اعتراف کرد که بلافاصله موارد مشابه مورد بررسی قرار گرفت و پرونده دومین شاکی، در کلانتری 137 نصر شناسایی و برای رسیدگی به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

دومین شاکی نیز پس از حضور در اداره یازدهم و شناسایی متهم، در اظهاراتش عنوان داشت : ساعت 19 و 30 دقیقه 15 دی ماه در خیابان سلیمان خاطر، به عنوان مسافر سوار یک ماشین شدم که در طی مسیر، ناگهان راننده تغییر مسیر داد و به بزرگراه کردستان - مسیر جنوب به شمال - تغییر مسیر داد و با تهدید چاقو مرا مورد آزار و اذیت قرار داد. او سپس در داخل اتوبان مرا از ماشین در حال حرکت به بیرون انداخت.
 
خودکشی پس از قتل همسر و فرزند

25 دی، مرد شیشه ای در اقدامي‌جنون آمیز پس از قتل همسر و پسر 7 ساله‌اش خود را حلق آویز کرد.

ساعت 12 و 34 دقیقه وقوع جنایتی هولناک در شهرک امام حسن(ع) شورآباد به ماموران پلیس اطلاع داده شد. در ادامه تیمي‌از ماموران خود را به محل جنایت رسانده و با جسد زوج جوان و کودک 7 ساله شان روبه‌رو شدند.

پسر این خانواده که موضوع را به پلیس اطلاع داده بود در جریان تحقیقات گفت: امروز ظهر از مدرسه به خانه آمدم هرچه در زدم کسی در را باز نکرد به همین خاطر از بالای در وارد خانه شدم. پس از ورود به داخل ساختمان با صحنه ای هولناک روبه‌رو شدم. جسد پدر و مادرم و برادر 7 ساله ام در کنار هم روی زمین افتاده بود با داد و فریادهای من همسایه‌ها متوجه موضوع شده و با پلیس و اورژانس تماس گرفتند.

حسن عباسی مدیر روابط عمومي‌اورژانس تهران در این باره گفت: امدادگران اورژانس پس از حضور در محل و معاینات متوجه شدند مرد 47 ساله همراه همسر 37 ساله و پسرشان جان خود را از دست داده اند.در بررسی‌های اولیه مشخص شد مرد 47 ساله اعتیاد شدیدی به شیشه داشته و روز حادثه پس از قتل همسر و فرزندش خود را حلق آویز کرده بود.

ماجرای سقوط در خیابان جمهوری

29 دی، آتش سوزی در یک کارگاه خیاطی در خیابان جمهوری و سقوط مرگبار دو زن در جریان این حادثه خبر ساز شد.

 خرابی نردبام آتش نشانی در این حادثه باعث شد سازمان آتش نشانی به عنوان مقصر اصلی مرگ این دو زن شناخته شود.ساعت 11 و 30 دقیقه 29 دی ماه حریق گسترده‌اي در خیابان جمهوری به سازمان آتش نشانی اطلاع داده شد.

نخستین گروه آتش نشانان 3 دقیقه بعد خود را به محل حادثه رسانده و بعد از مشاهده گستردگی حریق چند ایستگاه آتش نشانی همراه تشک نجات و دو دستگاه نردبام هیدرولیکی در محل حاضر شدند.

زمانی که آتش نشانان خود را به محل آتش سوزی رساندند دو زن خود را از پنجره آویزان کرده بودند. در همان لحظه یکی از نردبام‌هاي هیدرولیکی در پایین ساختمان مستقر و جک نردبام زده شد اما به دلیل اشکالات فنی در قطعات کامپیوتری پله‌هاي نردبام باز نشد. جایگزین کردن نردبام دیگر حدود 2 دقیقه زمان نیاز داشت که در همین حین یکی از زن‌ها خود را به پایین پرتاب کرد. آتش نشانان بلافاصله نردبام را باز کرده اما نفر دوم نیز به پایین سقوط کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار