فراخوان شرکت در شعار بیست وهفتمین "نمایشگاه کتاب" در بهمن‌ماه اعلام شد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران ؛ در بهمن ماه بنا بر گفته کارشناس عمرانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران از پایان یافتن بازسازی کتابخانه‌های عمومی "ارغوان" تا آخر سال خبر داد.

همچنین روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره انتشار آثار "صادق هدایت" و "کلنل محمود دولت‌آبادی" توضیحاتی داد وی ضمن تکذیب انتشار این آثار، صادر نشدن مجوزی در این خصوص از سوی اداره کل کتاب و توسعه کتابخوانی را اعلام کرد.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مرحله تهیه پلان برای هر یک از تشکل‌ها و انجمن‌های نشر در محل نمایشگاه قرار گرفت.

در این ماه رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و مدیر فروش و بازاریابی بنگاه ملی کتاب هند ضمن بررسی راهکارهای گسترش همکاری‌های متقابل فرهنگی بر افزایش روابط دو کشور در زمینه نشر کتاب تأکید کردند.

همچنین "همایون امیرزاده"،‌ رئیس کارگروه طرح‌های توسعه صنعت چاپ و نشر معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از معرفی 573 واحد چاپ و نشر کشور برای دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی خبر داد.

فراخوان شرکت شعار بیست وهفتمین نمایشگاه کتاب تهران در 28 بهمن اعلام شد.

همچنین در این ماه "کسری نوری" عضو هیئت داوران نهایی جشنواره مطبوعات، مهم‌ترین پیام جشنواره بیستم مطبوعات را حرکت روزنامه‌نگاران در مدار منطق و اعتدال و به دور از حب و بغض‌های سیاسی بیان کرد.

در این ماه دبیرخانه جشنواره مطبوعات، اسامی داوران و تعداد آثار رسیده به گروه ادبی‌نویسی را اعلام کرد همچنین در 23 بهمن‌ماه، اسامی و تعداد آثار رسیده به گروه طنز جشنواره مطبوعات به تفکیک اعلام شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی جنتی، "محمدحسین ملک احمدی" را به سمت دبیرکل هیئت امنای کتابخانه‌های عمومی کشور منصوب کرد.

در اختتامیه سی‌ویکمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و بیست و یکمین جایزه بین‌المللی کتاب سال سید عباس صالحی عنوان کرد: می‌توان حاشیه‌های مهم‌تر از متن داشت.

در این ماه معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن ابراز تأسف از حضور نیافتن مسئولانی از این وزارتخانه در مراسم تشییع پیکر بهمن فرزانه، درباره علت این امر توضیحاتی ارائه داد.

همچنین مدیر اداره کتاب،‌ امکان گفتگو میان پدیدآورندگان کتاب‌ها و بررسی‌های کتاب را با توجه به ایجاد تغییراتی در این داده اظهار داشت.

در 15 بهمن ماه، مهلت ارسال آثار به جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس همدان تمدید شد همچنین در نهم این ماه، ‌وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ از اعمال تغییراتی جزئی در معرفی اعضای هیئت نظارت بر نشر خبر داد.

همچنین در همین روز، اعضای هیئت‌های نظارت بر نشر کتاب بزرگسال و کودک و نوجوان معرفی شدند.

در این ماه برگزیدگان هفتمین جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان معرفی شدند همچین معرفی مراسم تودیع و معارفه مدیر اداره کتاب برگزار و علی شجاعی صائین به عنوان مدیر اداره کتاب معرفی شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ادبیات ، کتاب ، صنعت ، تکذیب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار