معاونت برنامه‌ریزی فرمانداری ملارد گفت: معاونت مذکور به عنوان متولی پیگیری مسائل بانکی در این منطقه، نهایت تلاش خود را در جهت تسهیل ارائه وام‌های بانکی به متقاضیان به کار بست و توفیقات بسیاری نیز در این حوزه حاصل شد.

فاضل اکبری طارمی، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ضمن اشاره به بافت خاص شهرستان ملارد و توانمندی مالی نه چندان قوی شهروندان در این منطقه اظهار داشت: به طور طبیعی در چنین شرایطی حجم متقاضیان دریافت تسهیلات بانکی در حوزه‌های گوناگون افزایش پیدا می‌کند و در کنار آن محدودیت بانک‌ها در منابع بودجه‌ای، روند را با پیچیدگی‌ها و دشواریهای  مواجه می‌کند که سعی و تلاش معاونت برنامه‌ریزی فرمانداری ملارد به عنوان متولی این امور و هماهنگی امور بانکی در شهرستان ملارد در رفع و دفع مشکلات مذکور متمرکز گردید که توفیقات بسیاری نیز در این حوزه حاصل شد.

وی در ادامه در تشریح اقدامات عملیاتی شده در حوزه مذکور، اظهار داشت: مشکلات و موانع موجود در پرداخت وام ازدواج، تسهیلات ساخت مسکن روستایی، وام مشاغل خانگی و ... به عنوان اعتبارات تکلیفی محسوب می‌شود که از سوی دولت و استان تامین می‌شود و بانکها در چارچوب‌های مشخص موظف به پرداخت آن هستند، که معاونت برنامه‌ریزی فرمانداری نیز طی جلساتی که هر دو ماه یکبار در سال 1392 با روسا و سرپرست بانک‌ها برگزار می‌نمود، در جهت تسهیل پرداخت اعتبارات تکلیفی به متقاضیان که از کثرت بسیاری نیز برخوردار بودند رایزنی‌های لازم را عملیاتی نمود و بخش بسیاری از داوطلبان دریافت وام‌های این چنینی با مساعدت‌ها و همیاری‌هایی که صورت گرفت موفق به اخذ تسهیلات شدند و قسمتی دیگر نیز مربوط به تسهیلات جعاله، قرض‌الحسنه و ... است که غیرتکلیفی است اما با این وجود در این حوزه نیز توصیه و پیشنهاد ما به مسئولان بانکی، تسهیل شرایط پرداخت وام‌های این چنینی بود.

وی در ادامه افزود: در بخش مشاغل خانگی در ابتدا اعتباری 7 میلیارد تومانی برای این حوزه در نظر گرفته شد که باید صرف مشاغل خانگی همچون خیاطی، قالیبافی، گلدوزی و ... می شد وبا توجه به حجم انبوه متقاضیان پس از اطلاع رسانی‌هایی که سپاه، بهزیستی و ... در سطح افکار عمومی انجام داد، حجم انبوه متقاضیان دریافت این تسهیلات پس از تعاملات بسیار توجیهاتی که در جهت افزایش آن ارائه شد و با مساعدت رییس کار گروه مشاغل خانگی استان تهران، سطح اعتبارات مذکور به 32 میلیارد تومان ارتقا پیداکرد.

فاضل اکبری طارمی در ادامه با اشاره به نقش موثر افزایش اعتبارات بخش مذکور درتوسعه‌ی اشتغال وبه تبع کاهش آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد، طلاق، بزه کاری و... که اغلب متاثر از نارسایی‌های معیشتی است، تصریح کرد: به صورت طبیعی ارتزاق حلال واشتغال معضلات اجتماعی وامنیتی را کاهش می‌دهد و شهرستان ملارد در این امر موفق عمل نمود ودرشرایطی که برخی از شهرستان های همجوار توفیق کسب اعتبارات اینچنینی را دریافت ننمود، اما ملارد موفق به دریافت وحتی افزایش اعتبارات این بخش شده و نمود عملی آن نیز با برگزاری نمایشگاهی در بزرگ‌ترین ورزشگاه ملارد، با حضور مسئولین مربوطه، به تصویر کشیده شد و با زتاب و انعکاس بسیار مطلوبی در بین مسئولین زیریط داشت که البته از رسانه‌ای شدن آن در آن مقطع جلوگیری نمودیم زیرا هدف نهایی ما رضایت پروردگار وخدمت به مردم شریف بود و اکنون نیز با توجه به وظیفه‌ای که بردوش داریم درجهت ارائه گزارش عملکرد فرمانداری ملارد در بخش مذکور دراذهان افکار عمومی آن را رسانه‌ای نمودیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد:یکی از اهداف اصلی ما در این شهرستان ، افزایش اشتغال زایی برای جوانان ومتقاضیان کار است و در این راستا، درحد توان و امکانات خویش وبا توجه به ظرفیت‌های قانونی موجود، نهایت تلاش خویش را به کار خواهیم بست زیرا معتقدیم توسعه‌ی اشتغال ، بخش بسیاری از مشکلات، معضلات ونارسایی های اجتماعی را کاهش می‌دهد واستحکام وانسجام بنیان جامعه وخانواده را به نحو هر چه مطلوب‌تری، ارتقا می‌دهد./س

انتهای پیام/    

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار