یک نماینده مجلس با بیان اینکه اجرای فاز دوم هدفمندی اجتناب ناپذیر است، گفت: اجرای فاز دوم از هدرفت منابع جلوگیری می کند.

سید محمد بیاتیان نماینده مردم در کردستان و بیجار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران  با تاکید بر اینکه اجرای قانون  فاز دوم هدفمندی اجتناب ناپذیر است، اظهار داشت: لازم است با رفع نواقص  فاز اول، و به صورت اصلاح شده و با کمک دولت و مجلس، فاز دوم با کمترین تنش اجرایی شود.
 
وی افزود: فاز دوم، بحث تکمیل فاز اول است پس باید با دقت تمام و کار کارشناسی به مرحله اجرا  رسد.
 
بیاتیان با اشاره به اینکه از 75 میلیون نفر جمعیت ایران، 83 میلیون نفر یارانه دریافت می کنند، گفت: انصراف از یارانه با فشار  امکانپذیر نخواهد بود  چرا که هنوز فضای اقتصادی کشور قابل اعتقاد نیست بنابراین حتی مرفحین هم ترجیح می‌دهد یارانه 45 هزار و 500 تومانی را دریافت کنند.
 
این نماینده دوم درمجلس نهم با بیان اینکه اجرای فاز دون از هدر رفت منابع شکور جلوگیری می‌کند، افزود: باید اعتماد اقتصادی را در کشور بازسازی کنیم تا دولت با کمی هزینه در مدت زمان کوتاه افراد پر در آمد رو شناسایی کند.
 
 عضو کمیسیون صنایع و معاون مجلس به افزایش قاچاق در بازار حامل های انرژی اشاره کرد و اظهار داشت: زمانی که نرخ ارز به یک باره رشد صعود به خود گرفت، قاچاق در بازار حامل‌های انرژی با رونق مواجه شد.
 
وی ادامه داد: اگر در فاز دون را در بحث حامل  های انرژی با ساز و کار در نظر بگیریم قطعا می‌تواند در جلوگیری از قاچاق تاثیر بسزایی داشته باشد.
 
بیاتیان به تاثیر فاز دوم در کاهش رانت خواری و سوء استفاده از  بیت‌المال اشاره کرد و افزود: اگر قوانین و مقررات به درستی  اجرا  شود در این صورت قطعا  رانت اختصاصی در کشور از بین  می رود.
 
انتهای پیام/
 
 

برچسب ها: هدفمندی ، یارانه ، منابع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار