روغن جوجوبا از هسته عناب گرفته می‌شود که در ساخت کرم‌های روشن کننده و ضد آفتاب به کار می‌رود

 مجتبی خادم الحسینی‌ کارشناس گیاهان دارویی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: عناب گیاهی از خانواده  کنار است که در بیشتر نقاط دنیا آن را با نام جوجوبا‌ می‌شناسند و هر درخت عناب که بالای ده سال عمر داشته باشد بین 20 تا 40 کیلو گرم میوه‌ می دهد و بیشترین بازدهی در 15 سالگی است.

 وی گفت: میوه عناب که قهوه‌ای رنگ است آرام‌بخش قوی و تقویت کننده اعصاب است همچنین هنگامی که داروی شیمیایی یا ماده تلخی را مصرف کرده‌ایم با جویدن عناب و نگه داشتن آن درد‌های تلخی آن ماده از بین می‌رود.

 کارشناس گیاهان دارویی عناب را برای درمان جوش‌های غرور جوانی مفید دانسته و اظهار داشت: میوه عناب را به صورت نیم کوب شده با زرشک‌ به مدت 8 ساعت خیسانده‌ و صبح قبل از صبحانه میل کنید، پس از گذشت یک ماه جوش‌ها کاهش پیدا کرده و حذف می‌شوند.

 وی به روغن جوجو‌با اشاره کرد و گفت: این روغن از هسته عناب به دست می‌آید را در ساختن کرم‌های روشن کننده و ضد آفتاب استفاده می‌کنند و حاوی اسید‌های چرب اسید اولئیک‌، لینو‌لئیک‌ و پالمتیک‌ بوده که برای پوست بسیار مفید است.

خادم الحسینی گفت: این روغن خوراکی نیست و اگر در محیط قرار بگیرد فوق العاده خواب آور و مخذر است.

کارشناس گیاهان دارویی به خواص دیگر عناب اشاره و تصریح کرد: به علت پایین آوردن حرارت بدن و تصفیه خون برای مشکلات صفرایی و کبدی مفید است.

وی افزود: شستشوی اطراف چشم به وسیله پنبه و بادام و گرده عناب برای درمان گیاه مژه و ملتحمه‌ چشم بسیار سودمند است و بعد از 1 تا 2 روز کاملا رفع می‌گردد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عناب ، خوراکی ، چشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار