بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به علت تصویب مجموعه قطعنامه هایی در محکومیت این رژیم برغم موجی از موارد نقض حقوق بشر در منطقه انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل ؛‌بنیامین نتانیاهو امروز در جمع شماری از نمایندگان پارلمان اسرائیل با اعلام این مطلب افزود اسرائیل فقط در صورتی شماری دیگری از زندانیان فلسطینی را آزاد خواهد کرد که در ازایش چیز ارزشمندی دریافت کند.

نتانیاهو در واکنش به انتشار گزارشی مبنی بر تصمیم اسرائیل برای آزادی حدود چهارصد زندانی فلسطینی در ازای موافقت فلسطینی ها برای ادامه مذاکرات ، گفت احتمال دارد مسئله زندانیان تا چند روز آینده روشن شود و این مسئله یا حل می شود یا اینکه به طور کامل منتفی خواهد شد. وی خاطر نشان کرد هر گونه تصمیم گیری در خصوص زندانیان به توافق کامل کابینه اسرائیل نیاز دارد. شماری از نمایندگان پارلمان اسرائیل با ازادی زندانیان فلسطینی مخالفند و این مطلب را قبل از نشست هفتگی کابینه اسرائیل اعلام کردند.

نتانیاهو افزود بحث و گفتگو ها برای ازادی زندانیان چند روز دیگر ادامه خواهد داشت و طول می کشد.

روز شنبه اسرائیل با آزادی گروهی بیست و شش نفره از زندانیان قدیمی مخالفت کرد. قرار بود در پایان ماه مارس این زندانیان بر اساس تفاهم نامه در آغاز مذاکرات در ماه اوت میان اسرائیل و طرف فلسطینی آزاد شوند.

نخست وزیر اسرائیل در نشست کابینه با بیان این مطلب افزود « همچنان با هرگونه تلاشی که برای حمله به ما صورت می گیرد برخورد خواهیم کرد و قبل از آنکه این حملات صورت گیرد ، آنها را خنثی می کنیم. سیاستی که ما در پیش می گیریم اینگونه است.»

نتانیاهو گفت :« شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد پایان هفته گذشته پنج مرتبه اسرائیل را محکوم کرد آنهم در حالی که کشتار در سوریه ادامه دارد ، مردم بیگناه در خاورمیانه به دار آویخته می شوند و مسئله حقوق بشر در حال فرسایش است.»

وی افزود :« در بسیاری از کشورها آزادی رسانه نقض می شود و شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد تصمیم می گیرد اسرائیل را محکوم کند. این بی معنی است. این دو رویی ادامه دارد و ما به محکوم کردن و افشای آن ادامه خواهیم داد.»

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد روز جمعه چهار قطعنامه را در انتقاد از رویکرد اسرائیل درقبال فلسطینیان و یک قطعنامه را درباره اشغال بلندی های جولان توسط اسرائیل تصویب کرد.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار