رییس پلیس راهنمای و رانندگی ناجا گفت: بر اساس آمارها، پراید 30 درصد تصادفات نوروز امسال را داشته و بیشترین تصادفات را در بین خودروها دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان، رییس پلیس راهنمای و رانندگی ناجا  گفت: نمی خواهیم دارندگان خودروی پراید را نگران کنیم، ولی کنترل و هدایت پذیری خودروی پراید در سرعت بالای 80 کیلومتر درساعت به شکل فزاینده ای کاهش می یابد.

سردار اسکندر مومنی از رانندگان خودروی پراید خواست: با مدیریت سرعت هنگام رانندگی، به هیچ عنوان با این خودرو بالاتر از 80 یا 90 کیلومتر درساعت سرعت نروند تا سوانح مربوط به این خودرو کاهش یابد.

وی تصریح کرد: در نوروز امسال و تاکنون، پس از خودروی پراید، به ترتیب پیکان و پژوی 405 بیشترین تصادفات را داشته اند.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از فناوریهای نوین و تجهیزات هوشمند در نظارت و کنترل تردد و ترافیک محورهای مواصلاتی در کشور، اظهار داشت: استفاده از فناوریهای نوین امروزه یک انتخاب نیست بلکه ضرورت است.

مومنی از برنامه ریزی برای پوشش 30 هزارکیلومتری جاده های کشور به سیستم هوشمند در سالجاری خبر داد و اضافه کرد: مسیر شمال شرق به شمال غرب کشور یعنی محورهای مشهد، ساری، رشت، آستارا، اردبیل و تبریز اولویت پلیس راهور برای تجهیز راه ها به سیستم هوشمند هستند.

وی با اشاره به اینکه هدف پلیس راهور تجهیز راه های پر تردد کشور به سیستم هوشمند است، اظهار داشت: کل مسیر تهران – مشهد که بخش مهمی از آن از استان سمنان عبور می کند به سیستم هوشمند مجهز است.

وی با بیان اینکه از آغاز طرح نوروزی پلیس، واژگونی و سبقت غیرمجاز بیشترین تخلفات رخ داده در کشور ثبت شده اند، گفت: تعداد این تخلفات از 46 درصد کل تخلفات در روزهای نخستین اجرای طرح نوروزی به 40 درصد کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون مسیرهای منتهی به مشهد مقدس از طریق جاده های استانهای سمنان و گلستان به استان خراسان رضوی پر ترددترین مسیرهای کشور هستند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا  از جاده های استان سمنان بازدید و بر نحوه کنترل هوشمند تردد و ترافیک در محورهای مواصلاتی این استان نظارت کرد/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.