یک روانشناس گفت: نقش والدین در پرورش حس خود ارزشمندی و اعتماد به نفس تاثیرگذار است.

ماندانا سلحشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: اغلب پدر و مادرها نسبت به اهمیت تاثیر حس خود ارزشمندی بر سلامت روانی فرزندانشان آگاهی دارند. این ویژگی به فرزندان کمک می‌کند تا تصویری مثبت از خود داشته باشند. براساس باورهای فکری کودکان است که توانایی و استعدادهای آن شکوفا و بروز می‌یابند.  
 
او در ادامه افزود: پرورش حس خودارزشمندی کودک بهترین هدیه‌ای است که پدر و مادر می‌توانند فرزندان‌شان بدهند. این هدیه در همه عمر کودک می‌تواند بهترین انگیزه‌ برای پویایی او باشد.  
 
وی افزود: ویژگی‌ها و صفاتی مانند اعتماد به نفس، پایداری و خودتکایی در کودکان از حساس رضایت، خشنودی و حمایتی که آنان از والدین و مراقبین خود کسب می‌کنند سرچشمه می‌گیرد. کودکان با اعتماد به نفس توانایی مقابله با موقعیت‌‌های دشوار در زندگی‌شان را دارند و تعامل سالمی را که والدین که با والدین دارند بر عزت نفس آن‌ها تاثیرگذار خواهد بود.  
 
وی در پایان با توصیه به خانواده‌ها برای صرف وقت و انرژی برای پرورش اعتماد به نفس در کودکان‌شان گفت: یکی از نکاتی که برای پرورش حس خود ارزشمندی کودک باید در نظر داشته باشیم این است که به او برچسب نزنیم و کودک خود را تنبل یا کودن صدا نکنید و این‌گونه صفات باعث درونی شدن این صفات در کودک و لطمه دیدن او می‌شود، ما حتی نباید این صفات را برای افراد بزرگسال هم به کار ببریم.  
 
پس برای پرورش حس خود ارزشمندی به ذات و شخصیت کودک خود احترام بگذاریم و در هیچ موقعیتی توانایی‌ها و استعدادهای کودک‌مان را دست کم و ناچیز نگیریم و کودکان‌مان را با دیگران مقایسه نکنیم.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: تاثیر ، رفتار ، کودکان ، روانی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار