از آغاز طرح نوروزي 93 تا پايان نهمين روز از فروردين ماه ، افزون بر 18 هزار سفر دريايي از طريق بنادر مجاز هرمزگان به مقصد جزاير استان هرمزگان و بالعكس ثبت شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي اداره كل بنادر و دريانوردي استان هرمزگان، در نهمين روز از فروردين ماه امسال، يك هزار و 642 سفر دريايي از طريق بنادر هرمزگان به جزاير اين استان صورت پذيرفت كه در مجموع طي دو هفته اخير، تعداد 18هزار و 33 سفر دريايي به ثبت رسيده است.

اين گزارش حاكي است، از ابتداي اجراي طرح نوروزي ساماندهي سفرهاي دريايي هرمزگان تا پايان روز چهاردهم اين طرح كه از بيست و پنجم اسفندماه گذشته آغاز شده و تا 15 فروردين ماه ادامه دارد، در مجموع 3 ميليون و 487 هزار و 634 نفر مسافر از طريق بنادر هرمزگان به مقصد جزاير استان هرمزگان و بالعكس جابه جا شدند. به طوري كه در نهمين روز از فروردين ماه، 335 هزار و 836 نفر مسافر نيز از طريق 10 بندر مسافري جابجا شدند.

همچنين طي دو هفته اخير، در مجموع عمليات جابه جايي 364 هزار و 74 دستگاه خودرو از طريق مسيرهاي دريايي بين بنادر لنگه، كيش، آفتاب، چارك، پهل و لافت به انجام رسيد كه تعداد 35 هزار و 51 دستگاه خودرو تنها در روز نهم فروردين ماه جاري جابجا شده است.

بنا بر اين گزارش، طرح نوروزي ساماندهي سفرهاي دريايي هرمزگان در سه بخش ايمني مسيرهاي تردد، ايمني بنادر و ايمني شناورها از 25 اسفند 92 آغاز شده و تا 15فروردين 93 ادامه دارد كه دوره زماني بين دوم تا دهم فروردين زمان اوج سفرهاي دريايي در استان هرمزگان است.

يادآور مي شود، بنادر مسافري هرمزگان بيش از 95 درصد كل حمل و نقل مسافران دريايي در آب هاي كشور و 100 درصد حمل خودرو به مقصد جزاير خليج فارس را بر عهده دارند.

انتهای پیام/
برچسب ها: سفر دریایی ، هرمزگان ، ثبت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار