مدیرکل انتقال خون استان البرز گفت: از ابتدای امسال تا کنون 803 واحد کیسه خون توسط شهروندان البرزی اهدا شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، دکتر سیدحسن حسینی اظهار کرد: خون و فراورده‌های خونی در تمام ایام سال مورد احتیاج است بنابراین شهروندان البرزی در تعطیلات نوروز نیز باید برای اهداء خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: به طور طبیعی در تعطیلات نوروز آمار مراجعه کنندگان به پایگاه‌های انتقال خون کاهش می‌یابد که در این شرایط غالبا از ذخایر خونی موجود در پایگاه‌ها برای رفع نیازهای مراکز درمانی و بیمارستانی استفاده می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه شهروندان البرزی همواره در زمینه اهداء خون به معنای "اهداء زندگی" پیش‌قدم بوده‌اند و علاوه بر این که خون اهدائی آنها نیاز استان را برطرف می‌کند بخشی از واحدهای خونی اهدا شده نیز به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

حسینی تاکید کرد: درشرایط عادی خون‌های اهدائی از سوی شهروندان البرزی 93 درصد از نیاز موجود در این حوزه را تامین می‌کند و امید است این روند در سال جدید نیز ادامه داشته باشد.

این مسئول اظهار کرد: بیشتر اهدا کنندگان خون در استان البرز را مردان تشکیل می‌دهند و جمعیت زنان اهدا کننده کمتر از پنج درصد است.

مدیرکل انتقال خون استان تصریح کرد: بدون شک با فرهنگ‌سازی، آموزش لازم و ایجاد شرایط تغدیه‌ای مناسب می‌توان آمار زنان اهدا کننده خون در البرز را به میزان قابل توجهی افزایش داد.

وی ادامه داد: در نوروز امسال روزهای دوم، سوم، چهارم، دوازدهم، چهاردهم و پانزدهم این ماه، پایگاه مرکزی، پایگاه توحید (روزهای فرد) و پایگاه فردیس (روزهای زوج ) از ساعت 8 الی 15:30 به مراجعه کنندگان خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی گفت: این پایگاه‌ها روزهای پنجم، ششم، هفتم، نهم، دهم و یازدهم فرودین نیز از ساعت 8 الی 17:30 آماده دریافت خون‌های اهدائی از شهروندان البرزی هستند.

انتهای پیام/م
منبع: ایسنا
برچسب ها: البرز ، نوروز ، اهداء خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.