سخنرانی "سیدحسن نصرالله"دبیرکل حزب‌الله لبنان در افتتاحیه همایش فرهنگی ـ ادبی "جبل عامل" و همچنین تئاتر "پیروزی" از طریق ویدئوکنفرانس آغاز شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار؛سیدحسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان سخنوری را عامل متمایز کننده انسان از دیگر مخلوقات دانست و گفت ادبیات و شعر بخشی از ابزار قدرت و سلاح و تمدن و آینده هر ملتی به شمار می رود.

 دبیرکل حزب الله سخنان خود به مناسبت افتتاح همایش فرهنگی در جبل عامل را با تمجید از فرهنگ و شعر و سخن آغاز کرد و گفت ادبیات و شعر بخشی از ابزار قدرت و سلاح و تمدن و آینده هر ملتی بوده است. وی افزود، در طول تاریخ موارد زیادی سراغ داریم که شاعران و سخنوران به علت قصیده یا سخنی که گفته اند به زندان افتاده یا به دار آویخته شده اند.

سیدحسن نصرالله منطقه جبل عامل لبنان را مرکزی تاریخی در زمینه هنر و ادبیات و علوم و فقه دانست و گفت اکثر علما و فقهای منطقه جبل عامل،‌ شاعر هم بوده اند و سخنان آنان تاثیر زیادی بر فرهنگ طوایف مختلف در این منطقه داشته است. کتاب ها و مولفات علما و فقهای جبل عامل به علت استدلال محکم و زبان شیوا و بلیغ در حوزه های علمیه و مراکز دینی به ویژه مراکز دینی شیعه طرفداران زیادی داشته و ماندگار شده اند. علما و فقها و شعرای این منطقه همچنین به تحولات و رویدادهای منطقه و خارج از منطقه واکنش نشان داده اند و در پاسداری از زبان عربی نقشی تاثیرگذار داشته اند.
سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفت جدال بر سر مقاومت در لبنان ارتباطی با ورود نیروهای مقاومت به سوریه ندارد بلکه همواره بر سر مقاومت در لبنان جدال وجود داشته است.

دبیرکل جنبش حزب الله در سخنانی به مناسبت افتتاح مجتمع فرهنگی جبل عامل گفت: چالش بزرگی به نام طرح صهیونیسم در منطقه وجود دارد ولی برخی تلاش می کنند آن را نادیده بگیرند یا وجود آن را انکار کنند.

سیدحسن نصرالله افزود، برخی تلاش می کنند تهدید صهیونیسم برای امت اسلامی را کوچک جلوه دهند که این کار آنان اشتباهی بزرگ است. تنها راه مقابله با این تهدید بزرگ، مقاومت و فداکاری است. بحث و جدل درباره مقاومت هیچ ارتباطی با ورود به سوریه و جنگ سال 2006 و حتی پیش از آن ندارد. از زمانی که رژیم صهیونیستی در منطقه تشکیل شد بر سر مقاومت و تشخیص دشمن جدال بوده است. این جدال به گروه خاص و شخص خاص و طایفه خاصی مربوط نبوده است. این جدال حتی قبل از امام موسی صدر و قبل از تشکل حزب الله و بعد از آن وجود داشته است. برخی به ما می گویند اجماع ملی درباره مقاومت از بین رفته است ولی ما می گوییم هیچ گاه در لبنان حتی در زمانی که مقاومت موفق به بیرون راندن اشغالگران شد،‌ اجماع ملی درباره مقاومت وجود نداشته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار