معاون اموردريايي سازمان بنادر و دريانوردي بر ضرورت رعايت ايمني سفرهاي دريايي به عنوان مهم ترين دغدغه مسئولان اين سازمان در ايام تعطيلات نوروزي 93 تأكيد كرد و گفت: آب هاي فيروزه اي رنگ خليج فارس را به رسم ميهمان نوازي، فرش راه مسافران نوروزي كرده ايم.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي اداره كل بنادر و دريانوردي استان هرمزگان، "سيد علي استيري" در جريان سفري يكروزه از اسكله هاي تفريحي و گردشگري كندالو و شيب دراز در جزيره قشم بازديد كرد. در حاشيه اين بازديد ميداني، جمعي از ميهمانان نوروزي با اين مقام مسئول كه سكانداري سفرهاي دريايي در كشور را بر عهده دارد، ديدار كرده و مسائل و مشكلات خود را با وي در ميان گذاشتند.

بازديد اين مقام ارشد سازمان بنادر و دريانودري از اسكله هاي گردشگري قشم در حالي صورت گرفت كه در اين جزيره، تنها سه بندر شهيد ذاكري، پهل و لافت تحت نظارت مستقيم اين سازمان قرار دارند.

"سيامك صحرايي" مديركل ايمني و دريانوردي سازمان بنادر، "مهدي نوفرستي" معاون امور دريايي اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان و "سيد باقر موسوي" رييس اداره بنادر و دريانوردي قشم در اين بازديد يكروزه استيري را همراهي مي كردند.

معاون اموردريايي سازمان بنادر و دريانوردي در حاشيه سفر خود به جزيره قشم طي سخناني "ايمني سفرهاي دريايي" را مهم ترين دغدغه اين سازمان در ايام تعطيلات نوروزي عنوان كرد و گفت: براي بسياري از مردم كشور ما كه به سرزمين هاي جنوبي ايران سفر مي كنند، دريا آنقدر جاذبه دارد كه ممكن است اين هيجانات باعث شود تا ايمني در سفر مورد كم توجهي قرار گيرد.

استيري در رابطه با مباحث ايمني ترددهاي دريايي و گشت هاي ساحلي ميهمانان نوروزي، نكاتي را به نيروهاي شركت هاي تعاوني مستقر در اسكله هاي گردشگري گوشزد كرد.
وي يادآور شد: اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان هر چند مسئوليتي در مديريت اسكله هاي گردشگري جزيره قشم ندارد، اما به منظور نظارت بر ايمني ترددها در مسير قشم- جزيره هنگام و گشت و گذار دريايي در سه اسكله كندالو، شيب دراز و حرا، احساس تكليف مي كند.

همچنين، يك گروه هميار ناجي و تيم غواصي براي هر كدام از اين اسكله ها پيش بيني شده و اين مراكز به دستگاه هاي مخابرات دريايي نيز تجهيز شده اند.

معاون اموردريايي سازمان بنادر و دريانوردي و سرپرست اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان ضمن اشاره به فعاليت 12 مركز جستجو نجات دريايي اصلي و فرعي در بنادر و جزاير اين استان گفت: اين مراكز به صورت دائمي وظيفه خدمات رساني به حادثه ديدگان احتمالي سوانح دريايي را بر عهده دارند. علاوه بر اين، حدود 32 كلوب مردم نهاد نيز در سواحل و جزاير استان، به عنوان هميار ناجي با سازمان بنادر همكاري دارند.

اين مقام مسئول در جريان بازديد خود از جزيره قشم از همياران ناجي در اين جزيره خواست تا از تردد شناورهاي كه مسافران آن فاقد جليقه نجات هستند، جلوگيري كنند.

استيري همچنين ضمن اشاره به تمهيدات انديشيده در طرح نوروزي 93 به منظور فراهم شدن بستر لازم جهت انجام ترددهاي ايمن دريايي خاطرنشان كرد: خوشبختانه در نيمه نخست اجراي اين طرح درهرمزگان كه بيش از دو ميليون نفر جابجايي مسافر صورت گرفت، هيچ گونه سانحه دريايي را شاهد نبوديم و ميهمانان نوروزي در ايمني و آرامش كامل از طريق 10 بندر مسافري، سفري خاطره انگيز را در پهنه آب هاي ساحلي هرمزگان تجربه كردند.

وي اضافه كرد: بر همين اساس، همگرايي دست اندركاران بخش هاي مختلف ناوگان مسافرت هاي دريايي و ساير ارگان هاي دخيل در اين امر طي نيمه نخست تعطيلات نوروزي باعث شد تا سفرهايي آرامش بخش و خاطره آفرين را براي هموطنان رقم بخورد؛ به تعبيري بايد اذعان نمايم كه آب هاي فيروزه اي رنگ خليج فارس را به رسم ميهمان نوازي فرش راه مسافران نورزي كرده ايم.

معاون اموردريايي سازمان بنادرو دريانوردي همچنين در بخش پاياني سخنان بار ديگر به ميهمانان نوروزي توصيه كرد حتماً از بنادر مجاز، شناورهاي مجاز و زمان مجاز مبادرت به سفر دريايي بكنند و با دست زدن به اقدامات ماجراجويانه، به هيچ وجه جان خود را به خط نيندازند.

وي اضافه كرد: مسافران حتماً در زمان حضور در شناورها جليقه نجات تعبيه شده در كنار صندلي ها را بر تن خود داشته باشند و از سوي ديگر در هنگام اقامت در سواحل و حضور بر روي دريا به هيچ وجه با ريختن زباله، طبيعت بكر دريا را آلوده نكنند.

بنابراين گزارش، بنادر مسافري هرمزگان بيش از 95 درصد كل حمل و نقل مسافران دريايي در آب هاي كشور و 100 درصد حمل خودرو به مقصد جزاير خليج فارس را بر عهده دارند. طرح نوروزي ساماندهي سفرهاي دريايي هرمزگان در سه بخش ايمني مسيرهاي تردد، ايمني بنادر و ايمني شناورها از 25 اسفند 92 آغاز شده و تا 15فروردين 93 ادامه دارد.

يادآور مي شود، ميهمانان نوروزي براي انجام سفرهاي دريايي به مقصد جزاير قشم و هرمز از طريق بندر شهيد حقاني بندرعباس و براي سفر با خودرو به جزيره قشم از مسير دريايي بندر پهل- بندر لافت استفاده مي كنند. همچنين بنادر لنگه، چارك و آفتاب در غرب هرمزگان نيز براي سفر مسافر و خودرو به جزيره كيش در حال فعاليت شبانه روزي هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار