از ظهر فردا وزش باد جنوبی در سواحل دریای خزر آغاز و به همین علت دمای هوا بین 5 تا 10 درجه افزایش خواهد یافت.

محمد اصغری کارشناس هواشناسی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: سازمان هواشناسی اخطاریه ای امروز صادر کرده که از بعدازظهر امروز تا ظهر فردا سواحل دریای خزر شاهد وزش باد جنوبی خواهد بود که وزش این باد باعث افزایش دمای هوا بین 5 تا 10 درجه در شهرهای حاشیه سواحل دریای خزر می شود، به همین علت از مسافران نوروزی که مناطق جنگلی را برای سفرهای نوروزی خود انتخاب کرده اند، می خواهیم که پس از اطمینان از خاموشی کامل آتش روشن شده در جنگل، محل مربوطه را ترک کنند.
 
وی تصریح کرد: به علت وزش بادهای جنوبی از بعدازظهر امروز تا ظهر فردا احتمال افزایش آتش سوزی در جنگل های شمال بسیار زیاد است، به همین علت بازهم تاکید می کنم مسافران نوروزی پس از اطمینان از خاموش شدن کامل آتش اقدام به ترک جنگل کنند.
 
وی تصریح کرد: از فردا و روز دوشنبه شاهد بارش باران، تگرگ و رعد و برق و وزش باد و حتی بارش برف در نواحی شمال غرب، شمال، غرب و دامنه های زاگرس خواهیم بود که باعث آبگرفتگی در معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها می شود که این روند در نهایت باعث ایجاد اختلال در تردد جاده ای می شود.
 
این کارشناس هواشناسی عنوان کرد: از روز یکشنبه استانهای آذربایجان شرقی و غربی ، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، زنجان، گیلان و مازندران و ایلام و خوزستان شاهد بارش باران، تگرگ، رعد وبرق، وزش باد و حتی بارش برف در ارتفاعات خواهند بود.
 
وی گفت: در روز دوشنبه آسمان استانهای گیلان، مازندران، اذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، چهارمحال و بختیاری ، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، خراسان شمالی و شمال استانهای قزوین، البرز ، تهران و سمنان شاهد بارش باران، تگرگ، وزش باد و رعد و برق و حتی بارش برف در ارتفاعات هستند، ضمن آنکه دمای هوای این استانها طی روز دوشنبه و صبح روز سه شنبه شاهد کاهش شدید دما است، به طوری که صبح سه شنبه در نیمه شمالی کشور شاهد کاهش دما تا 20 درجه زیر صفر هستیم.
 
اصغری ادامه داد: روز یکشنبه سواحل دریای خزر مواج و روز دوشنبه نیز خلیج فارس شدیدا مواج است، به همین علت به مسافران نوروزی که از قایق های تفریحی استفاده می کنند توصیه می شود که در این دو روز به علت شدیدا مواج بودن دریای خزر و خلیج فارس از قایق های تفریحی حتی المقدور استفاده نکنند.
 
وی در رابطه با میانگین سردترین مرکز استان طی روزهای آغازین سال 93 گفت: به طور میانگین شهرکرد با 4 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان بین استانهای کشور و اهواز با میانگین 29 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان در بین مراکز استانها هستند.
 
وی در پایان گفت: بیشترین بارش از ابتدای سال جاری در کل کشور و در بین مراکز استانها مربوط به شهر بندرعباس در استان هرمزگان با 59 میلی متر و بعد از آن شهر مقدس مشهد با 48 میلی متر است.
برچسب ها: مسافران ، نوروزی ، سواحل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار