مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی از توزیع بیش از 4000 تن گوشت مرغ بهداشتی در نیمه اول تعطیلات نوروزی امسال در این استان خبر داد .

دکتر ناصر مرگان ازغدی به خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد گفت : در اجرای طرح خدمات بهداشتی نوروزی این اداره کل این میزان گوشت مرغ در 16 کشتارگاه صنعتی طیور استان ذبح و روانه بازار مصرف شده است .
وی افزود در اجرای طرح خدمات بهداشتی نوروزی دامپزشکی خراسان رضوی از 25 اسفند پارسال تا پنج فروردین امسال یکصد و 13 گروه نظارتی دامپزشکی از مراکز تهیه و توزیع فرآورده های دامی خام استان بازرسی کردند که در نتیجه هشت هزار و 200 کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی غیر قابل مصرف ضبط و از چرخه مصرف خارج و در این زمینه یکصد و 55 متخلف به مراجع غذایی معرفی شدند.
به گفته وی در هفته اول تعطیلات نوروزی در خراسان رضوی بیش از 51 هزار دام سبک و سنگین به وزن بیش از یک میلیون و 642 هزار کیلوگرم در کشتارگاه های استان با نظارت بهداشتی و شرعی ذبح شدند که در این میان 24 لاشه به علت های مختلف ضبط و نابود شد .
مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی ضمن توصیه به مسافران و مردم استان مبنی بر پرهیز از خرید مواد خام دامی و پروتئینی از دست فروشان و دوره گردان خاطر نشان کرد : در صورت مشاهده تخلف در عرضه مواد خام دامی با شماره تماس 7250025 و 7250035 شکبه دامپزشکی مشهد ، 1512 مرکز پیام اداره کل تماس بگیرند و در شهرستان ها با شبکه دامپزشکی تماس بگیرند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.