هزاران قطعه فلامینگوبه تالاب بین المللی کانی برازان مهابادمهاجرت کردند.

 

 

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهابادبه باشگاه خبرنگاران مهاباد  گفت:دریک اتفاق نادرو کم سابقه،هزاران قطعه فلامینگو درتالاب بین المللی کانی برازان این شهرستان فرود آمدند.

حسینی افزود:در روزهای اخیر بیش از 11 هزار قطعه فلامینگو وارد این تالاب شدند که در طی چند سال اخیرحضوراین تعداد فلامینگو در این تالاب ودیگر تالابهای این شهرستان سابقه نداشته است.

وی بارندگی های مناسب سال زراعی جاری و وجود شرایط بسیار مستعد تغذیه ای و امنیت خوب حاکم برفضای این تالاب راازجمله دلایل حضور این تعداد فلامینگو درآن عنوان کرد.

حسینی افزود:این پرندگان برای تغدیه،استراحت،تخمگذاری وجوجه آوری وارداین تالاب شده اند.

وی اظهارداشت:این تالاب به دلیل وضعیت مناسب آن هم اکنون به یکی از استراحتگاهها و زیستگاههای بسیار مهم پرندگان در شمالغرب کشور تبدیل شده که همه ساله پذیرای شمار بسیاری از انواع پرندگان مهاجری است که در مسیر پرواز خود وارد این تالاب می شوند./س

حسینی یادآور شد:این تالاب تقریبادرتمام فصول سال امکان مشاهده پرندگان وحشی و کمیاب را به علاقه مندان می دهدو این امرازمنحصربه فرد ترین ویژگی های این زیستگاه آبی در کشور است که آن را از دیگر تالابهای موجود متمایز می سازد.

تالاب کانی برازان،با وسعت 927هکتاردر30کیلومتری شمال مهابادواقع شده که کمیته ملی طبیعت گردی کشورآن را به عنوان نخستین سایت پرنده نگری در ایران معرفی کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.