60 الی 70 درصد از بذر چغندر قند از کشورهای اروپایی واردوتنها 20 تا 30 درصددر داخل تولید می شود.

سید شکر خدا موسوی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، افزود: یکی از دلایل وابستگی ایران به واردات بذر چغندر قند عدم سرمایه گذاری مناسب در این زمینه است.
 
وی تصریح کرد: براین اساس تولید، کشت ونهال های بذری باکاهش سرمایه گذاری لازم در کشورمان رشد و رونق چندانی نخواهد داشت.
 
نماینده مردم اهواز با بیان اینکه با توجه به تنوع آب و هوایی در کشورمان نباید مشکلی در تولید بذر چغندر قند وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: امید است که وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری سرمایه گذاری و حمایت های لازم را در زمینه ارتقاء میزان تولیدات داخلی و کاهش واردات انجام دهد.
 
*** مسئولیت توزیع سبد کالایی نمی تواند برعهده وزارت جهاد باشد
 
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: عرضه سبد کالایی به عهده وزارت جهادکشاورزی مشکلی را حل نمی کند، چرا که این وزارتخانه ساز و کار لازم را در اختیار ندارد.
 
نماینده مردم اهواز خاطرنشان کرد: من با اصل سبد کالایی مخالف هستم و به نظر بنده مشکل تغییر وزارتخانه نیست که متوالی توزیع باشند، بلکه عرضه سبد کالایی می تواند شرایط اقتصادی ایران را به وضعیت نامطلوبی برای دیگر کشورها نشان دهد.
 
موسوی تصریح کرد:وزارت صنعت، معدن و تجارت با تحت پوشش قراردادن مجموعه بزرگ بازرگانی می تواند از طریق تعاونی ها این کار را انجام دهد، در حالی که وزارت جهاد ساز و کارهای مربوطه را در اختیار ندارد.
 
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: با شناسایی اقشار نیازمند و پرداخت یارانه نقدی به جای عرضه سبد کالایی با مشکلی مواجه نخواهیم شد.
 
وی افزود: عرضه سبد کالایی و نحوه توزیع آن نیازمند کار کارشناسی، بررسی و تجدید نظر است.
برچسب ها: بذر ، چغندر ، قند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار