مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری سوگواره یاس نبوی در 222 بقعه متبرکه مازندران خبر داد.

حجت‌الاسلام ستار علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت: با توجه به این موضوع در ایام سوگواری حضرت فاطمه (س) طرح سوگواره یاس نبوی در 222 بقعه و امامزاده مازندران برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: طرح سوگواره یاس نبوی در راستای توسعه و ترویج معارف نورانی معصومین و تقویت باورهای دینی در میان آحاد جامعه و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اجرایی می‌شود.

علیزاده عنوان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند "فاطمیه را باید عاشورایی برگزار کنیم"، تمام سعی و توان ما این است که در این راه از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرده تا فرهنگ‌سازی خوبی برای این امر مهم انجام شود.

وی، اهداف این سوگواره را ترویج فضائل و سیره فاطمی و اقامه عزای حضرت فاطمه زهرا(س)، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، ترویج فرهنگ وقف براساس اجرای نیات واقفان، ایجاد فضای فرهنگی و معنوی در تمام امامزادگان و بقاع متبرکه و بهره‌مندی از روز شهادت آن حضرت در جهت تقویت باورهای دینی، معرفی شخصیت و سیره عملی حضرت زهرا(س) به عنوان الگوی حقیقی و عملی جامعه اسلامی به‌ویژه بانوان دانست.

مدیرکل اوقاف مازندران فراهم کردن بصیرت و افزایش تفکر ولایی و بینش سیاسی اقشار جامعه، تقویت حضور مردم در امامزادگان و بقاع متبرکه، گسترش اعتماد مردم به امر وقف و سازمان اوقاف را دیگر اهداف این سوگواره دانست.

علیزاده ابراز داشت: برگزاری مراسم عزاداری با عنوان سوگواره یاس نبوی با حضور هیئت‌های مذهبی در بقاع متبرکه با برنامه‌های متنوعی همچون دعوت از قاریان برجسته ملی برای قرائت قرآن، دعوت از خطبا و سخنرانان مطرح کشوری، دعوت از مداحان مشهور کشوری و استانی، قرائت زیارتنامه حضرت زهرا(س)، شعرخوانی شاعران آئینی، مداحی، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت، اقامه نماز جماعت و برگزاری مسابقه سراسری خطبه فدک همراه است./س

برچسب ها: برگزاری ، متبرکه ، پاس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.