درگذشت رضامندی هنرمند پیشکسوت و بیماری آقای بازیگر از اخبار ناخوشایند تئاتر در آذر ماه سال 92 بود.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران در آذر ماه سال 92 تئاتر با رویدادها و اتفاقات بسیاری همراه بود.

بنابراین گزارش؛ این ماه با خبر بیماری آقای بازیگر اآغاز شد،عزت الله انتظامی به دلیل آلودگی هوا و بیماری ریوی در بیمارستان بخش  ccuبستری شد.

از دیگر حواشی این ماه شامگاه 14 آذر رضا رضامندی هنرمند پیشکسوت و از دوستان سعدی افشار بر اثر عارضه قلبی دیده از جهان فرو بست.

19 آذرماه "سینا نادری" فرزند جوان علیرضا نادری پس تحمل چند سال بیماری سرطان از دنیا رفت و این هنرمند را داغدار کرد.

خبرهایی مبنی بر استعفای قادر‌ آشنا، مدیر اداره کل هنرهای نمایشی شنیده شد، که البته او در آن زمان این خبر را نه تأیید و نه تکذیب کرد. اما در هفته‌های بعد علی مرادخانی، معاون هنری وزارت ارشاد از وجود دو گزینه اصلی برای مدیریت جدید اداره کل هنرهای نمایشی و هنرهای تجسمی خبر داد.

یکی از جالب‌ترین اتفاقات حضور "پژمان جمشیدی" فوتبالی است بر صحنه تئاتر بود. پژمان جمشیدی بازیکن سابق تیم پرسپولیس که اخیرا در سریال «پژمان» کار سروش صحت بازی کرده بود، در نمایش «بادی که ترا خشک کرد، مرا برد» به کارگردانی علی نرگس‌نژاد، به عنوان بازیگر در کنار بهاره رهنما حاضر شد، تا صحنه تئاتر را هم تجربه کرده باشد.

تالار مولوی و دغدغه بازگشایی

شاید یکی از مهمترین اتفاقاتی که اوایل مهرماه علاقه‌مندان تئاتر منتظر آن بودند، شروع تعمیرات و بازسازی تالار «مولوی» بود چرا که پیش از آن، مدیر این تالار و معاون اجتماعی فرهنگی دانشگاه تهران از شروع تعمیرات در این زمان خبر داده بودند، سعید اسدی مدیر تالار مولوی اظهار امیدواری کرده بود که در حداقل زمان، مشکل سیستم برق این مجموعه برطرف شود اما این اتفاق رخ نداد و بر اساس گفته‌های معاون اجتماعی فرهنگی دانشگاه تهران، مشکل بودجه و تأمین اعتبار لازم برای آغاز تعمیرات تالار مولوی اصلی‌ترین مانع برای این اتفاق بود.

روزها و هفته‌ها گذشت و نگرانی هنرمندان و به خصوص دانشجویان فعال در تئاتر همچنان ادامه داشت، درهای تالار مولوی بیش از هشت ماه بود که بسته مانده بود و هیچ نشانه‌ای هم از فعالیت‌ دوباره آن به چشم نمی‌خورد تا اینکه اواسط آذرماه مدیر تالار مولوی تصمیم گرفت پیش از شروع تعمیرات، سالن کوچک مولوی فعالیت‌اش را آغاز کند و در این زمان نمایش «نان» به کارگردانی نصیر ملکی‌جو در این سالن به صحنه رفت و چندی بعد هم اعلام شد که نمایش «خشت خام» کار احسان فلاحت‌پیشه از اوایل دی‌ماه در سالن اصلی تالار مولوی در شرایطی اجرا می‌شود که به جای سیستم نوری سالن، از لامپ استفاده می‌شود.

مطمئنا فعالیت دوباره تالار مولوی برای هنرمندان تئاتر جای خوشحالی دارد. اما اگر در کنار این فعالیت نشانه‌هایی هم از شروع تعمیرات ضروری در این سالن دیده شود این خوشحالی و امیدواری تداوم بیشتری خواهد داشت.


انتهای پیام/

برچسب ها: تئاتر ، حاشیه ، بازیگر ، صحنه ، سیستم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار