دولت ترکیه افشای نوار صوتی از نشست امنیتی حساس درباره سوریه را توطئه سیاسی خواند و تلاش گسترده ای را برای بازداشت عاملان افشای این نوار صوتی آغاز کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ محمد محسن گزارشگر شبکه تلویزیونی المیادین، درباره مضمون این نوار صوتی گفت: این نشست امنیتی سیزدهم این ماه در دفتر احمد داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه با حضور هاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعات، فریدون سینیرلی اوغلو معاون وزیر امور خارجه و یاشار گولار جانشین رئیس ستاد ارتش ترکیه برگزار شد. بحث اصلی در این نشست بهانه تراشی برای دخالت نظامی در سوریه است. در این نشست همچنین ایجاد منطقه پرواز ممنوع در شمال سوریه، اقدامات امنیتی و اطلاعاتی علیه سوریه، ارسال مهمات برای مخالفان سوری و آمادگی قطر برای پرداخت هزینه آن مطرح می شود. 

در ادامه این گزارش آمده است: دولت ترکیه با مشکل افشای نوارهای صوتی از مکالمات تلفنی و نشست های سری روبرو شده است. مطبوعات مخالف دولت ترکیه افشای این نوار صوتی را نشانه ضعف امنیتی و اطلاعاتی و ناتوانی دولت در مقابله با این پدیده دانستند.

این مطبوعات تاکید کردند دولت اردوغان به متهم کردن گروه فتح الله گولان، رهبران دو حزب جمهوریت خلق و جنبش ملی گرا اکتفا می کند، اما اقدامات عملی برای مقابله با افشای این نوارها انجام نمی دهد. روزنامه سوزجو به نقل از لطفی ترکان نماینده جنبش ملی گرا تاکید می کند یکی از شرکت کنندگان در این نشست جاسوس است. روزنامه جمهوریت تاکید کرد وجهه اردوغان در داخل و خارج ترکیه مخدوش شده و این مسئله به جایگاه و وجهه آنکارا هم تاثیر منفی داشته است. 

مطبوعات طرفدار حزب عدالت و توسعه در مقابل تلاش کردند انتشار مضمون این نوار صوتی را خیانت ملی جلوه دهند.


انتهای پیام / 
برچسب ها: افشا ، نوار ، صوتی ، بازداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار