یک مقام ارشد امنیتی روسیه روز جمعه گفت مسکو با تهدیدهای فزاینده آمریکا و کشورهای هم پیمان آن روبرو است که تلاش می کنند نفوذ روسیه را در اوکراین تضعیف کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری رویترز؛ این خبرگزاری  به نقل از الکساندر مِلاوانی نائب رئیس سازمان امنیت فدرال روسیه گزارش داد:«تهدیدهای خارجی علیه روسیه شدیدا افزایش یافته است. خواست مشروع مردم کریمه و شرق اوکراین باعث ایجاد رعب و وحشت در آمریکا و کشورهای هم پیمان آن شده است.»
وی ادامه داد روسیه با در پیش گرفتن «اقدامات تهاجمی در زمینه اطلاعات و ضد اطلاعات» تلاش های غربی ها را برای «تضعیف نفوذ روسیه در منطقه ای که اهمیت اساسی دارد» ناکام گذاشته است.
با اینکه این خبرگزاری به جزئیات بیشتر درباره سخنان این مقام روسی اشاره نکرد ولی اظهارات وی احتمالا این نگرانی را در میان کشورهای غربی ایجاد کند که روسیه تلاش می کند بعد از ضمیمه کردن کریمه به خاک این کشور، دست به اقدام مشابهی در مناطق شرقی اوکراین بزند.
 باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز جمعه گفت هدف روسیه در افزایش نیروهای نظامی این کشور در مرز با اوکراین، اقدامی است که بسیار بیشتر از تلاش برای مرعوب کردن اوکراین است.

گفتنی است، روسیه تحریم های تلافی جویانه خود را علیه غرب گسترش داده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار