تیم ملی ژیمناستیک در سال 1392 در مسابقات آسیایی و جهانی شرکت کرد و نمایش خوبی از خود به جای گذاشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، تیم ملی ژیمناستیک ایران در اردیبهشت سال 92 در بازی‌های آسیایی قزاقستان شرکت کرد و توانست به عنوان دومی این مسابقات دست پیدا کند. این مسابقات از تاریخ 5 تا 10 اردیبهشت ماه و در بخش آکروبات بزرگسالان به میزبانی قزاقستان برگزار شد.

مسابقات ژیمناستیک هنری قهرمانی جهان به میزبانی بلژیک برگزار شد که تیم ملی ایران فقط در بخش انفرادی شرکت کرده بود. تیم ملی ایران در این مسابقات مقامی را کسب نکرد اما نمایش قابل قبولی را از خود به جای گذاشت. این مسابقات در مهرماه با حضور 71 تیم برگزار شد.

ایران در مسابقات آسیایی ایروبیک به مقام قهرمانی رسید. این مسابقات در جاکارتای اندونزی برگزار شد و نمایش ژیمناست‌های ایرانی در این مسابقات تحسین همه را برانگیخت.

تیم ملی ژیمناستیک فقط در سه مسابقه برون‌مرزی شرکت کرد اما در داخل ایران نیز مسابقاتی را برگزار کرد.

مسابقات قهرمان کشوری ریتمیک بانوان که در بهمن 92 برگزار شد و با قهرمانی تهران به پایان رسید.

اصفهان نیز میزبان مسابقات لیگ باشگاه‌های ایروبیک ژیمناستیک بانوان بود که با قهرمانی فارس به پایان رسید. در این مسابقات 16 تیم حضور داشتند.
 

مسابقات دیگری که فدراسیون ژیمناستیک در سال 92 برگزار کرد مسابقات لیگ باشگاه‌های ژیمناستیک هنری بانوان بود که به میزبانی تهران برگزار شد.

اما در بخش آقایان مسابقات آکروژیم قهرمانی کشوری به میزبانی اصفهان برگزار شد که تیم یزد به عنوان قهرمانی دست یافت. در این مسابقات 14 تیم حضور داشتند.

مسابقات ایروبیک ژیمناستیک قهرمانی کشوری به میزبانی ایلام برگزار شد. این مسابقات با حضور 12 تیم و با قهرمانی مازندران به پایان رسید.

در ماه آخر سال 92 مسابقات لیگ دسته یک ترامپولین به میزبانی برگزار شد.

و در آخرین مسابقات سال 92 لیگ هنری مردان به میزبانی تهران برگزار شد. مسابقاتی که در بالا به آن اشاره کردیم رقابت‌های برون‌مرزی و داخلی تیم ملی ژیمناستیک‌ در سال 92 بود که متاسفانه این رشته ورزشی به دلیل نبود بودجه کافی در خیلی از مسابقات که در سال 92 برگزار شد نتوانست شرکت کند.

نبود بودجه در فدراسیون ژیمناستیک مسابقات داخلی را نیز حذف کرد. به طور مثال مسابقات لیگ هنری آقایان که در اسفند به میزبانی تهران برگزار شد قرار بود در 4 مرحله انجام شود که به دلیل نبود بودجه به 2 مرحله کاهش یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.