در هفته هشتم سال زراعی 93- 92 به تناوب سامانه های بارشی از روی کشور عبور کرده و سبب بارش باران در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، جنوب و سپس جنوب شرق کشور شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران از سازمان هواشناسی کشور، در هفته هشتم سال زراعی 93- 92 به تناوب سامانه های بارشی از روی کشور عبور کرده و سبب بارش باران در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، جنوب و سپس جنوب شرق کشور شده است.

در اوایل هفته به دلیل سکون نسبی هوا شرایط برای انباشت آلاینده ها در شهرهای بزرگ و صنعتی فراهم شده و در اواخر هفته در دامنه های جنوبی البرز شرایط جهت بارندگی مهیا گردیده است.

از ابتدای سال زراعی تاکنون میانگین ارتفاع بارش کشور به 2/26میلیمتر می رسد که نسبت به میانگین چندین ساله 7درصد افزایش و نسبت به سال گذشته 7 درصد کاهش داشته است.

همچنین میانگین بارش سال گذشته کشور به 2/28میلیمتر که 15درصد افزایش نسبت به میانگین بلند مدت داشته است.

میانگین بارش استان های فارس، یزد، ایلام، کرمانشاه و خراسان جنوبی بیش از 40 درصد میانگین بلند مدت افزایش داشته است.

میانگین بارش استان های گیلان، خراسان رضوی، کهکیلویه و بویراحمد، زنجان، مازندران، هرمزگان و قزوین بین 110 تا 140 درصد واقع شده است.

میانگین بارش استان های اصفهان، کردستان، بوشهر، کرمان و چهار محال و بختیاری بین 90 تا 110 درصد بوده است.

میانگین بارش استان های آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، سمنان، آذربایجان شرقی، همدان، خوزستان، گلستان، مرکزی، لرستان و اردبیل بین 60 تا 90 درصد قرار گرفته است. میانگین بارش استان های تهران، البرز، قم و خراسان شمالی بین 30 تا 60 قرار می گیرد.


انتهای پیام/
برچسب ها: اصفهان ، کرمان ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار