مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان تهران از اقامت شبانه 64 هزار مسافر در دور اول سفرهای نورزی استان تهران خبر داد

 به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران،مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان تهران از  اقامت شبانه 64 هزار مسافر در دور اول سفرهای نورزی  استان تهران خبر دادو گفت: با توجه به اینکه تهران به عنوان یک استان ترانزیتی به سایر راه های مواصلاتی کشور محسوب می شود این استان  می تواند سهم بیشتری از مسافرین نوروزی با هدف اقامت شبانه در پایتخت جذب نماید.

 وی گفت: با برنامه ریزی انجام شداستان تهران می تواند مقصد اصلی بازار هدف استانهای همجوار در آینده باشد.

خسروآبادی در ادامه افزود: با توجه به استقبال رئیس و نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران بر توسعه گردشگری پایتخت اداره کل میراث فرهنگی استان تهران آمادگی خود را برای اجرای برنامه های پیشنهادی در خصوص  ایجاد خانه های استیجاری ارزان قیمت برای مسافرین و ارسال بسته های جاذبه های گردشگری تهران به خانوارهای ایرانی در سایر استانها و همچنین ایجاد اتوبوس های توریستی برای اجرای برنامه تهرانگردی اعلام نموده است.

وی ادامه داد: تهران به عنوان پایتخت سیاسی و اقتصادی کشور در روزهای های اداری و کاری  میزبان مسافرین بسیاری می باشد که از اقصی نقاط کشور برای تجارت، درمان و انجام امور اداری به این کلان شهر سفر می نمایند که این امر سبب می شود تا  مراکز اقامتی کلان شهر تهران ، درصد ضریب اشغال خوبی  را به جزء ایام آخر هفته و تعطیلات رسمی داشته باشد.

این مقام مسئول انگیزه سفر را یکی از عوامل مهم برای گردشگران عنوان کرد و افزود: در نورز امسال تورهای تهرانگردی به گونه ای برنامه ریزی شد تا برای هر روز مسافران پایتخت یک برنامه متنوع به همراه داشته باشد تا مسافرین را تشویق به اقامت بیشتر و شرکت در این تورها نماید.
وی همچنین ادامه داد: ارائه تهران کارت در مبادی ورودی به استان سبب گردیده تا مسافرانی که تنها قصد عبور از تهران را داشتنده اند  برنامه سفر خود را تغییر دهند  و از موزه ها و اماکن گردشگری استان بازدید نمایند. 

وی همچنین گفت: قسمتی از بازاریابی و توزیع تهران کارت قطعا در سال آینده در استانهای همجوار صورت خواهد گرفت .

خسروآبادی در پایان گفت: 250 بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی ، رستورانهای بین راهی و مراکز پذیرایی در دور اول سفرهای نوروزی سال93 صورت گرفت که در نهایت منجر به صدور 4 مورد تشویق و سه مورد تذکر به تاسیسات گردشگری شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تهران ، نوروز ، سفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار