یک نماینده صندوق بین المللی پول در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: مجموع کمک جامعه بین الملل به اوکراین بالغ بر 27 میلیارد دلار طی دو سال خواهد بود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، صندوق بین المللی پول اعلام کرد به شرط افزایش قیمت گاز و عدم افزایش حقوق بازنشستگی و کارکنان دولت ، کمک بین 14 تا 18 میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص می دهد.

یک نماینده صندوق بین المللی پول در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: مجموع کمک جامعه بین الملل به اوکراین بالغ بر 27 میلیارد دلار طی دو سال خواهد بود.

"نیکلای جورجیف" ، سرپرست هیأت صندوق بین المللی پول در اوکراین گفت: کمک این صندوق به اوکراین که قرار است این کشور بحران زده را از ورشکستگی نجات دهد ، هنگامی به تصویب می رسد که اوکراین تدابیر درخواستی این نهاد را اتخاذ کند.

وی با بیان اینکه هنوز مبلغ دقیق این کمک مشخص نشده است ، افزود : امیدواریم نخستین بخش این کمک اواخر ماه آوریل صورت پذیرد.

وی گفت: ایجاد اصلاحات در قیمت گاز و ایجاد تعادل در نرخ تبدیل ارز از جمله تدابیر درخواستی صندوق بین المللی پول است.

نیکلای جورجیف گفت: به منظور دستیابی به رشد اقتصادی پایدار ، افزایش کمک ها به فقیرترین قشر جامعه و اصلاحاتی در جهت مبارزه با فساد مالی ضروری است.

وی با اشاره به یارانه های قابل توجهی که اوکراین برای بهای گاز پرداخت می کند ، گفت: دیگر امکان تامین مالی خسارات جدید وجود ندارد.

وی در ارتباط با حقوق کارکنان و بازنشستگان نیز گفت بحث کاهش حقوق مطرح نیست ، بلکه موضوع لغو افزایش حقوق ها در آینده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اوکراین ، بحران ، دلار ، پول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار