رئیس سازمان داوطلبان از جذب بیش از 42 میلیارد ریال با حمایت بیش از 17 هزار حامی در طرح ملی پنجره‌های امید در سال 92 خبر داد.

فرحناز رافع در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در خصوص بیماری‌های شایع نهاد‌های مردمی نباشند دولت در این زمینه فلج خواهد شد، افزود: در بیماری‌هایی که هزینه‌های بسیاری دارد، ویژه سرطان مطرح ترین نهاد‌های درمانی و یاری رسان به بیماران و خانواده‌های آن‌ها موسسات مردن نهاد و جمعیت حلال احمر هستند.

وی با اشاره به طرح‌ ملی حامیان بیان داشت: در راستای بستر سازی و توسعه مشارکت خیرین و نیکوکاران در جهت توسعه منابع داوطلبی و خیرین به منظور تحت پوشش قرار دادن نیازمندان ایتام، زنان بی سرپرست و بیماران صعب العلاج به اجرا در آمده است.

رافع تصریح کرد: در این طرح به تهیه و توزیع برگه‌های حامی اعم از حامی سلامت- حامی کرامت- حامی دید در بین اقشار مختلف مردم نیست به شناسایی، جذب و سازماندهی خیرین و نیکوکاران و ایجاد تعامل با محرومین و نیازمندان اقدام می‌شود.

به گفته رافع توسعه منابع داوطلبی و خیرین، ترویج فرهنگ خیرخواهی،‌کمک به هم نوع در بین جامعه، بستر سازی مناسب جهت مشارکت در کار خیر حتی با کمترین هزینه اطلاع رسانی وسیع و گسترده جهت اعلام اماکن مورد نیاز جذب حامی، سازماندهی مشارکت‌های مردمی و کمک‌های خیرین در راستای کمک به نیازمندان ارتباط حامیان و نیازمندان با یکدیگر جهت کمک به بهبود وضع معیشتی و سلامتی محرومین از جمله فعالیت‌هایی است که در این طرح حامیان سلامت و کرامت اجرا می‌شود.

رئیس سازمان داوطلبان در ادامه به جذب 17 هزار و 11 حامی در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: در سال 92 بیش از 42 میلیارد و 21 میلیون ریال کمک‌های نقدی و غیر نقدی جمع آوری شده است که توانسته تا کنون نیاز بیش از 796 نفر از بیماران نیازمند را مرتفع سازد.

انتهای پیام/
برچسب ها: هزار ، حامی ، بیمار ، گشوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار