استاندار کرمان گفت: ضرورت توجه به کویر شهداد و نقشی که این منطقه در بخش گردشگری دارد، بیش از گذشته احساس می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان علیرضا رزم حسینی در بازدید از کویر شهداد به همراه جمعی از مدیران استان کرمان افزود: با توجه به ظرفیت بزرگی که استان کرمان در زمینه گردشگری دارد، کویر شهداد یکی از مناطق بکر برای گردشگران به شمار می رود.

وی وجود کلوت ها و مناظر بسیار جذاب و دیدنی شهداد را همانند آلبوم زیبایی دانست که چشم گردشگران را خیره می کند.

رزم حسینی، خاطرنشان کرد: در کوه های سیرچ که مشرف به کویر شهداد هستند مناظر زیبایی از برف خودنمایی می کنند و در عین حال منطقه گندم بریان که از آن به عنوان گرمترین نقطه زمین یاد می شود، در این کویر وجود دارد.

استاندار کرمان افزود: باید به شکرانه این نعمت الهی، استفاده بهینه، معرفی درست و زمینه برای حضور هرچه بیشتر مردم و گردشگران در این منطقه فراهم شود.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر استان کرمان نیز در این بازدید با اشاره به وجود 670 اثر ثبت ملی و دو اثر ثبت جهانی در استان کرمان ابراز امیدواری کرد: بزودی روستای صخره ای میمند نیز به تعداد آثار ثبت جهانی این استان افزوده شود.

علی مهاجری افزود: کویر شهداد می تواند به یکی از بهترین مکان های گردشگری برای کویر گردان، طبیعت دوستان و بیابان گردان تبدیل شود.

وی با اعلام اینکه در کمپ کویری شهداد امکانات اولیه برای استقرار کویر نوردان وجود دارد، افزود: برنامه های جدی در این راستا در دست اقدام است.

وی حضور استاندار کرمان در این منطقه را نشانه توجه و اهمیت مدیریت استان به مناطق گردشگری و کویر شهداد دانست./س

برچسب ها: کویر ، کلوت ، شهداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.