مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان ‌شرقی گفت: نمایشگاه نوروزی صنایع دستی با آثاری از 60 هنرمند استان، در رواق‌های مسجد کبود تبریزمورد استقبال گردشگران نوروزی است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، حق‌پرست در این نمایشگاه افزود: نمایشگاه صنایع دستی به عنوان بخشی از برنامه‌های استقبال از گردشگران نوروزی آذربایجان‌ شرقی به شمار می‌رود.

وی خاطر نشان کرد: این نمایشگاه در ایام نوروز به عرضه هنرهای سنتی و صنایع دستی و سوغات استان در رواق های مسجد کبود می‌پردازد.

وی تشریح کرد: آثار زیبا و متنوعی از انواع صنایع دستی مناطق مختلف آذربایجان‌ شرقی در قالب 26 رشته در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌ شرقی برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات را تنها منحصر به شهر تبریز ندانست و افزود: شهرستان های اسکو، جلفا، مراغه و روستای تاریخی کندوان نیز با برگزاری نمایشگاه‌هایی به عرضه سوغات و هنرهای سنتی و بومی خود به گردشگران می‌پردازند.

حق‌پرست با اشاره به صنایع دستی ارائه شده در غرفه‌های این نمایشگاه‌ها، اظهار کرد: در نمایشگاه صنایع دستی مسجد کبود هنرهایی از جمله معرق و مشبک فلز، مشبک و معرق چوب، نازک‌کاری چوب، شیشه‌گری فوتی، تابلو فرش‌های هنری، سفال و سرامیک، ریزه کاری چوب، خمکاری چوب، کاشی هفت رنگ، نگارگری، سبد بافی و کتیبه‌های سفالی علاوه بر نمایش به فروش می‌رسند.

وی افزود: ورنی‌بافی، گلیم، چاپ باتیک، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و ساخت زیورآلات، نقاشی روی سفال، سراجی سنتی، خراطی، نقاشی روی چوب، همجوشی شیشه، حکاکی روی فلز، شیشه با حرارت مستقیم، تراش شیشه، سرمه‌دوزی، سوزن‌دوزی، ممقان‌دوزی و همچنین البسه محلی و سوغاتی‌های متنوع و غذاهای بومی دیگر غرفه‌های این نمایشگاه را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان ‌شرقی خاطر نشان کرد: نمایشگاه صنایع دستی در رواق‌های مسجد کبود تا 15 فروردین آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی آذربایجان‌ شرقی است./س
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.