معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین از انجام 63 مورد عملیات امداد و نجات جاده ای توسط امدادگران این جمعیت خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛
ˈحکمت اله هاشمیˈ  افزود: در این عملیات که از روزهای 25اسفند ماه سال 92 تا پنجم فروردین ماه سال جاری انجام شده است 604 نفر از خدمات امدادی هلال احمر استفاده کردند که شامل 125 حادثه دیده جاده ای و 479 نفر مراجعین به پایگاههای هلال احمر بوده که 54 نفر آنان به مراکز درمانی انتقال و بقیه به صورت سرپایی مداوا شدند.

وی، مدت زمان حضور امدادگران هلال احمر در این عملیات را هفت دقیقه و 24 ثانیه اعلام کرد و ادامه داد: مدت استاندارد امدادرسانی در حوادث جاده ای حدود 12 دقیقه است که کاهش این مدت در استان به دلیل افزایش پایگاه های امدادی در جاده ها بوده است.

هاشمی ادامه داد: در این مدت همچنین 47 نفر از مسافران راه های استان به دلایل خستگی، نقص فنی خودرو و تصادفات در پایگاه های جاده ای هلال احمر اسکان اضطراری یافتند.

این مسوول یادآور شد: در راستای اجرای طرح امداد و نجات نوروزی هلال احمر، دو تیم 10 نفره از زنان امدادگر استان در قالب تیم توانا در میدان مینودر و آزاد راه قزوین زنجان آماده امداد رسانی به هموطنان در وضعیت های اضطراری هستند./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.