کمبود پارکینگ سرآغازی بر ترافیک شهر

ساخت آپارتمانها و مجتمع‌های تجاری بدون پارکینگ منجر به افزایش ترافیک و سردرگمی شهروندان در کلان شهرها

به گزارش خبرنگار اجتماعی  باشگاه خبرنگاران رشد و توسعه شهرنشینی باعث افزایش مهاجرت افراد و بالارفتن تعداد ماشینها در کلان شهرها شده که با روند ورود خودروهای خارجی، میل زیاد شهروندان به تردد با خودروی شخصی، افزایش عمر خودروهای فرسوده سبب شده تا شاهد کمبود پارکینگ در کلان شهرها باشیم و در این میان آپارتمانها و مجمتمع‌های تجاری بدون پارکینگ خودروهای را به فضای کوچه و خیابانها رانده و دور از انتظار نیست که تمامی خیابانهای کلان شهرها  در آینده‌ای نه چندان دور تبدیل به پارکینگ دائمی خودرو شوند.

حسین بیژنی کارشناس مدیریت شهری دراین زمینه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با تأیید معضل کمبود پارکینگ در شهر علت آنرا به دلیل ظرفیت محدود معابر، کمبود زمین درشهر، عرض کم خیابانها، عدم احداث پارکینگ در بسیاری از ساختمانها دانست.

وی مشکلات ناشی از کمبود پارکینگ را پارک دوبله و غیرمجاز در خیابانها، بوجود آمدن ترافیک شهری، معضل پارک حاشیه‌ای خودرو، خطر برای عابران پیاده و در یک کلام آشفتگی چهره شهر برشمرد.
بیژنی علت بخشی از ترافیک تهران را توقف خودروها برای یافتن جای پارک دانست و افزود: نبود پارکینگ در مراکز تجاری کلان شهرها باعث شده تا شهروندان در جستجوی پارکینگ دچار تصادف یا جریمه نشوند.

این کارشناس حمل و نقل ترافیک گفت: شهرداری اقدام به صدور مجوز مجتمع‌های تجاری می‌کند که بسیاری از این مجتمع‌ها به نیازهای رفاهی مردم توجهی نمی‌کنند.

وی ادامه داد: برخی مجتمع‌های تجاری با داشتن پارکینگ از ظرفیت لازم برخوردار نیستند و مشتریان مجبورند مدتها در انتظار خالی نشدن جای پارک باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با الزام واحدهای تجاری براختصاص چند طبقه اولیه به پارکینگ، حمایت از سرمایه‌گذاران در جهت ساخت پارکینگ‌های طبقاتی، توسعه هایپرمارکتها و تجهیز آنها به پارکینگهای بزرگ و ادغام آنها با ایستگاه‌های مترو تا حدی مشکل تأمین پارکینگ و در نتیجه ترافیک کلان شهرها را حل کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کمبود ، ترافیک ، پارکینگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار