رئیس سازمان داوطلبان گفت: 4 هزار و 914 سفره عاشورایی برای بهره مندی یک میلیون نفر در سال 92 برپا شده است.

فرحناز رافع در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به طرح‌های ویژه داوطلبان در ایام خاص سال گفت: از سال 90 طرح ملی داوطلبان عاشورایی به منظور کمک به نیازمندان و گرامیداشت و ترویج اهداف با ارزش قیام عاشورا در ایام محرم با حضور پرشور داوطلبان متعهد جهت سازماندهی نزورات و برپایی سفره‌های حسینی و برپایی چادر‌های سلامت در مسیر تردد هیات‌های عزاداری برگزار می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال 92 با برپایی 4 هزار و 914 سفره حسینی به یک میلیون و 248 هزار نفر به ارزش 58 میلیارد و 810 میلیون ریال خدمات ارائه شد.

همچنین رئیس سازمان داوطلبان در ادامه به طرح ملی خادمین مهرورزی اشاره کرد و بیان داشت: در روز اربعین و دهه‌ی پایانی ماه صفر به منظور کمک به بهبود سلامت زائران و ایجاد حسن نیت و ارائه طیف وسیعی از خدمات بهداشتی- درمانی و تامین غذایی در استان‌های مرزی ایلام و خوزستان و خراسان رضوی طرح ملی خادمین مهرورزی با مشارکت داوطلبان (پزشکان و پیرا پزشکان) اجرا می‌شود.

وی در ادامه افزود: با اجرای این طرح در ماه صفر، با همکاری 3 هزار و 643 پزشک و پیرا پزشک و امدادگر و 740 تن از کارکنان، 456 هزار و 371 نفر از زائران از خدمات بهداشتی و درمانی بهره مند شدند.

به گفته‌ی رافع، ارزش ریالی این خدمات، بالغ بر 29 میلیارد و 599 میلیون ریال بوده‌ است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استقرار هزار و 570 چادر امدادی، 96 کانکس توزیع اقلام فرهنگی و لوازم گرمایشی از دیگر این خدمات بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: برپایی ، سفره ، عاشورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار