پلیس فدرال امریکا (اف بی آی) ، به زودی تجزیه و تحلیل خود را از اطلاعات بدست آمده از شبیه ساز پرواز بدست آمده از خانه خلبان هواپیمای ناپدید شده شرکت هوایی مالزی تکمیل و ارائه خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، مسئولان مالزی از اداره تحقیقات پلیس فدرال امریکا درخواست کرده بودند تا به آنها در بازیابی فایل های حذف شده این شبیه ساز کمک کنند.

"جیمز کامی" رئیس این سازمان چهارشنبه خطاب به نمایندگان کنگره امریکا گفت کارشناسان به این امید که اطلاعات شان بتواند سرنخ هایی را از سرنوشتی که برای پرواز 370 اتفاق رقم خورده است ارائه کنند، به طور شبانه روزی درحال فعالیت هستند.

"کامی" که در جلسه کمیته فرعی مجلس نمایندگان برای بحث و بررسی درخواست بودجه سال 2015 اف بی آی سخن می گفت افزود: مالزی از ما خواسته است تا توانمندی های فنی مان را در زمینه بهره برداری از اطلاعات مشخص رایانه ای که به ما ارائه کرده اند، به کارگیری کنیم و کار در این زمینه اکنون آغاز شده است.
 
این مسئول امریکایی افزود: اکنون نمی خواهم درباره روند کارمان مطالب زیادی را عنوان کنم اما پیش بینی می کنم این فعالیت ها در مدت زمانی کوتاه ظرف یک یا دو روز به اتمام برسد.
 
مقامات مالزیایی از تیم تحقیقاتی آمریکا خواسته اند تا اطلاعات فایل های پاک شده از روی هارد دیسک کامپیوتر این خلبان را نیز بازیابی کنند.

بر پایه این خبر تیم تحقیقاتی اف بی آی 24 ساعته مشغول تجزیه و تحلیل داده های موجود هستند تا بتوانند سرنخی از آنچه بر سر پرواز ام اچ 370 مالزی آمده به دست آورند.

پلیس مالزی دستگاه شبیه ساز پرواز را نزدیک به دو هفته پیش، پس از آنکه مشخص شد تعمدی در تغییر مسیر هواپیما صورت گرفته از منزل کاپیتان این پرواز خارج کرد.

هنوز مشخص نیست که آیا نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها به صورت عمومی اعلام خواهد شد یا خیر.

پلیس مالزی تقریبا دو هفته پیش پس از آن که مأموران تحقیق اعلام کردند به اعتقاد آنها بوئینگ 777 به عمد توسط فردی داخل این هواپیما از مسیر تعیین شده منحرف شده است، شبیه ساز پرواز متعلق به کاپیتان "زهاری احمد شاه" را در خانه او ضبط کرد.

این در حالیست که جستجو برای یافتن بقایای لاشه هواپیمای پرواز ام اچ 370 هواپیمایی مالزی ایرلاینز در جنوب اقیانوس هند امروز پنجشنبه به علت بدی شرایط آب و هوایی به حال تعلیق در آمد.

برای دومین بار در هفته اخیر است که جستجوی بقایای این هواپیما که سقوطش در تاریخ هشتم مارس تنها چند روز پیش محرز شد به حال تعلیق در آمده است.

اداره امنیت دریایی استرالیا که عملیات جستجو برای یافتن این هواپیما را بر عهده دارد تاکید کرد کلیه هواپیماها به شهر پرت در سواحل غربی استرالیا باز می گردند و کشتی ها منطقه جستجو را ترک می کنند.

هواپیمای بوئینگ 777 مالزی ایرلاینز با 239 مسافر و خدمه که اکثر آن ها چینی بودند از کوالالامپور عازم پکن بود اما یک ساعت بعد از آغاز پرواز از صفحه رادارها ناپدید شد. سرانجام بعد از دو هفته تلاش برای یافتن سرنخی از ماجرا محرز شد این هواپیما سقوط کرده است.

مالزی دوشنبه اعلام کرد شواهد نشان می دهد این هواپیما در جنوب اقیانوس هند سقوط کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار